Mai mult de o treime din clientii din mediul urban ai bancilor afirma ca taxele si comisioanele reprezinta principala nemultumire, iar aproape o cincime din persoanele chestionate apreciaza ca programul de lucru al societatilor de credit ar trebui modificat.

Potrivit unui studiu realizat de ING Bank Romania, preluat de Mediafax, peste 35% dintre romanii care utilizeaza produse si servicii bancare sunt de parere ca taxele si comisioanele constituie cel mai negativ aspect in relatia cu institutiile de credit, iar 19% dintre cei chestionati au apreciat ca al doilea element care provoaca nemultumirea clientilor este programul de lucru al bancilor.

Analiza scoate in evidenta ca 15,2% dintre clienti sunt dezamagiti si de gama redusa de produse si servicii disponibile, precum si de calitatea serviciilor de consiliere (12%) asigurate de banci. "Pe masura ce piata bancara se maturizeaza, clientii devin tot mai selectivi.

Acestia vor dori tot mai mult sa faca propriile alegeri si sa aiba acces la o varietate mai mare de produse si servicii care sa raspunda mai bine cerintelor lor specifice", a comentat directorul general adjunct al ING Bank, Misu Negritoiu.

In privinta celor mai importante avantaje competitive pentru o banca, 43% dintre respondenti au mentionat soliditatea financiara, 24% gama de produse si servicii, iar peste 20% au declarat ca se bazeaza pe profesionalismul angajatilor. Studiul a fost realizat in zona urbana din 15 judete, subiectii avand varste cuprinse intre 25 si 55 de ani.