Rezultatele unui sondaj realizat de catre Institutul de Studii de Piata Daedalus Consulting arata ca 46,2% din oraseni cumpara cu regularitate parfumuri pentru uz personal. Desi femeile sunt cele mai fidele cliente ale drogheriilor, pe piata romaneasca se manifesta o crestere a numarului barbatilor care recurg la parfumuri (42%, fata de 50% din femei).

Pe perioada verii, barbatii cauta aromele fresh, cu note de citrice, de mosc si ambra. Femeile, in schimb, prefera notele florale, cum ar fi iasomia, ori pe cele orientale, cu esenta de cedru.

Doi din cinci locuitori din mediul urban cumpara parfumuri pentru a le face cadou. Prietenele sau prietenii sunt de departe principalii beneficiari, mai ales atunci cand este vorba de adolescenti si tineri (70,8%, fata de o medie de 48,3%). Lunile martie si decembrie inregistreaza cel mai ridicat volum al vanzarilor in domeniu.

Varfuri de clientela apar si in timpul examenelor de admitere sau absolvire. Profesorii stiu de ce!