Un studiu de piata efectuat de firma Daedalus Consulting arata ca moldovenii ii devanseaza la consumul de pizza si hamburger pe bucuresteni sau ardeleni.In timp ce patru moldoveni din zece consuma macar o pizza, o data pe saptamina, doar trei bucuresteni sau doi ardeleni fac acelasi lucru.

Moldovenii au renuntat la sarmale pentru pizza. Un studiu de piata realizat de compania Daedalus Consulting arata ca moldovenii sint cei mai mari consumatori de pizza dintre romani. Patru moldoveni din zece maninca pizza o data pe saptamina, comparativ cu numai trei bucuresteni sau doi ardeleni. Patronii ieseni de fast-food-uri au toate motivele sa isi frece miinile de bucurie.

Preferinta iesenilor pentru pizza le aduce lor cifre de afaceri de pina la 800 de milioane lunar pe punct de deservire. Pizza, hamburgerii si sandwich-urile sint in topul preferintelor culinare de tip fast-food ale iesenilor, frecventa de consum fiind de pina la de patru ori pe saptamina.

"Cele mai cautate produse de fast-food sint hamburgerii, sandwichurile si shaorma, din care vindem aproximativ 150 de bucati in fiecare zi. Vinzarile totale ajung la o medie de 180-200 de milioane pe luna" spune Cristinel Grosu, administratorul lantului de fast-food-uri "East-seventeen".

"Pizza este de departe cel mai vindut produs de fast-food"

Conform rezultatelor studiului de piata realizat de compania Daedalus Consulting, moldovenii sint cei mai mari consumatori de pizza dintre romani. Fata de 32,3%, cit este media nationala, in cazul moldovenilor proportia este de 41%. Aceste date sint confirmate si de patronii de fast-food-uri: "Pizza este de departe cel mai vindut produs de fast-food in Iasi.

Numarul de pizza vindute ajunge la 500 de bucati zilnic, iar cifra noastra de afaceri poate ajunge pina la 800 de milioane de lei intr-o luna buna" - afirma Cosmin Lazar, managerul "Family Pizza".

In ceea ce priveste categoria de virsta, pizza este mincarea favorita pentru 50,5% dintre tinerii intre 14 si 34 de ani, iar dintre acestia cei mai fideli sint in special absolventii de liceu, in proportie de 39%. "In primul rind este vorba de timpul pe care un tinar il are la dispozitie de-a lungul zilei pentru servirea mesei.

Iar pentru cei pina in 34 de ani este o modalitate foarte comoda sa manince la fast-food intre doua cursuri la facultate sau in pauza de serviciu.

Probabil influenta occidentala, in general, si cea americana, in special, au jucat un rol important in formarea acestui comportament sau de ce nu, moda" - considera Alina Dragomir, client service in cadrul firmei Daedalus Consulting, specializata in efectuarea de sondaje de piata.

Datele sondajului mai arata ca in topul marilor consumatori de pizza, in proportie de 42%, se regasesc si persoanele cu venituri medii si mari.

32% dintre ieseni prefera sa consume pizza acasa

Frecventa de consum este, in medie, o data pe saptamina, iar locul preferat pentru cumpararea acestui produs este pizzeria pentru 74% dintre cei chestionati, in vreme ce doar putin peste 11% cumpara pizza de la restaurant. Jumatate dintre consumatori prefera sa manince pizza in localurile specializate sau la restaurant, iar proportia celor ce prefera sa o consume acasa este de 32%.

Cei care prefera pizza in oras sint tinerii intre 18 si 34 de ani, pizza consumata acasa fiind preferata de persoanele care au peste 44 de ani. De asemenea, in vreme ce 76% prefera sucurile, 29% dintre oraseni combina pizza cu bauturi alcoolice.

Hamburgerii si cheeseburgerii sint preferati de 20,8% dintre ieseni, iar frecventa de consum a acestora este in medie de doua ori pe saptamina, dupa cum arata datele studiului. Mai mult de 30% consuma hamburgeri sau cheeseburgeri in fast-food, iar 28% prefera sa manince pe strada.

Aproape 23% dintre cei care consuma hamburgeri mai iau si alte produse pe linga, dar in topul preferintelor se afla bauturile racoritoare (82,6%). Sandwichurile sint cumparate de aproximativ 15% dintre oraseni, dar marii consumatori sint liceenii si studentii. Motivul invocat de ei este pretul destul de mic al unui sandvis, care poate fi acoperit cu banii de buzunar.