Un manifest al elevilor denunta sistemul educativ romanesc

de     Ziua
Joi, 22 iulie 2004, 0:00



Festivitatea de absolvire pentru cele 8 clase ale Colegiului National "Sf.Sava" a iesit pentru un moment din tiparele numite, pentru mai mult confort, "traditie".

Dincolo de costumatia de scena, de multumiri, pupaturi, flori si poezii, cativa tineri au avut ceva de spus: Roxana Iosif, din clasa a XII-a C, a dat citire unui "manifest" care dezvaluie sistemul de favoritisme si de false valori instituit si practicat, fara opreliste, de dirigintele clasei.

"Manifestul" pune degetul pe rani mult mai generale ale sistemului educational romanesc: "Timp de patru ani am fost invatati ca nu avem dreptul sa comentam, sa avem o alta parere decat cea care ne este impusa, ca minciuna e cel mai bun mod de a ne descurca in viata, ca necinstea poate fi o calitate, ca a fi corupt nu atrage pedeapsa, ca putem castiga fara sa muncim, ca pacaleala si copiatul

sunt paravane in spatele carora ne putem usor ascunde", spune Roxana careia i s-au alaturat mai multi colegi. De ce au riscat cei 15-20 de elevi de la "Sf. Sava", cu doar cateva zile inainte de bacalaureat? Michael Guest, ambasadorul SUA la Bucuresti, vede in protestul tinerilor o speranta pentru viitorul Romaniei.

Conducerea colegiului, majoritatea profesorilor si parintilor prefera sa nu vada nimic.


"Imi pare rau ca n-am vorbit mai devreme"
Roxana n-a compus singura "manifestul". Cei care au contribuit si au sustinut-o cred in ce scrie acolo. L-a citit Roxana fiindca este justitiara clasei: "cea mai desteapta si mai spontana colega", fata "amuzanta", "cu vointa de fier", "care stie ce vrea de la viata", "speculanta", "rebela, copilaroasa si originala", cum o descriu colegii in Albumul clasei a XII-a C.

Nu s-a consultat decat cu tata care a fost de parere ca e riscant, mama sigur n-ar fi fost de acord. Atunci, de ce?

Roxana Iosif: "Nu se mai putea, ni s-a parut, mie si colegilor cu care am decis sa protestam, ca am fi lasi sa afisam zambete false, sa transmitem multumiri si sa ne prefacem ca totul a fost perfect! Sa ingropam patru ani de umilinte, de jigniri si mai ales de minciuna. Chiar daca asa se obisnuieste la sfarsit. Pot da exemple: existau diverse constrangeri ca sa iei meditatii, ca sa vii cu ceva.

Profesorul de fizica ne dadea lucrari facute de el pe care ne punea sa le traducem in engleza si sa le trimitem in numele nostru la un concurs la Varsovia "Primul pas spre Premiul Nobel". Evident ca "ne calificam", iar profesorul se umplea de glorie si aparea la televizor. Si eu am acceptat o data fiindca era periculos sa refuzi. Acum imi pare rau. Si imi pare rau ca n-am vorbit mai devreme".


Ipocrizia ca sistem
"Complicii" Roxanei au trecut bac-ul cu medii peste 9. Se simt elberati, se gandesc la facultatile pe care le vor urma: automatica, electro, istorie etc. Nu ezita sa analizeze intamplarea de la festivitatea de absolvire pe toate fetele. In unele probleme au pareri diferite, dar cad de acord ca gestul lor de solidaritate era iminent.

Eugen Russo: "N-am avut nici un conflict personal cu profesorul, am participat si la olimpiada de fizica, dar nu cred ca e normal ca un profesor sa-si construiasca prestigiul pe falsuri. Participarea la acel concurs presupunea un nivel peste cel al elevilor de liceu si experimente complexe pentru care noi nu avem aparatura in scoala.

Cred ca motivele principale pentru care elevii acceptau sunt teama si oportunismul."

Andra Lazar: " Toata viata mea de elev m-am simtit inferioara si am fost recunoscatoare daca un profesor m-a tratat ca pe un egal, deci nu e un simplu accident ca acest profesor ne-a umilit in permanenta. Eu zic ca sunt mai multi profesori buni la noi, dar relatiile cu elevii sunt superficiale. Nu prea ii intereseaza cine suntem".

Eugen Russo: "Pentru multi profesori conteaza faima liceului, nu-si pun problema daca are sau nu continut."

V.V.: "Manifestul e dur, dar reflecta o realitate. Eu nu ma pot plange, am avut parte de un tratament mai bland din partea dirigintelui, pot spune ca m-a lasat in pace, dar alti colegi au trebuit sa se mute din clasa ca sa scape de hartuiala. Uneori apar conditionari: daca nu iei meditatii la mine, nu te trec. Sau alte forme de spaga pentru note.

Se stiu toate astea, s-a discutat si in consiliul profesoral, dar nimeni nu vrea sa ia masuri.".

Alexandra Techera: "Profesorii nu intervin fiindca le e frica sa nu le fie contestat statutul, s-ar crea un precedent".

Eugen Russo: "Asa s-a putut construi un sistem de favoruri, preferential, de comunicare intr-un singur sens. Desi avem profesori OK in privinta competentei, prea putini au capacitatea de a realiza o comunicare adevarata cu elevii."


Libertate? Teoretic da, practic nu.
Alexandra Techera: "Este adevarat ca si noi suntem tentati sa facem compromisuri, ca sa ne fie mai comod, sa nu avem stres. Ne facem ca ne place materia, ca ne place profesorul si scapam usor, luam note mari. Nu mai vorbesc de absente, de dezinteres. Dar oportunismul acesta al generatiei este stimulat de adulti care asa au fost invatati: sa nu se exprime, sa nu critice, sa nu protesteze.

O doamna profesoara ne-a spus, dupa ce s-a citit manifestul, ca nu i-a venit sa creada fiindca asa ceva nu s-a mai intamplat".

V.V.: "Am incercat si eu compromisuri ca sa-mi fie mai usor, sa ma simt mai liber. Dar asta arata ca avem libertate doar teoretic, practic nu".

Andra Lazar: "A fost mai greu sa se construiasca o relatie de incredere cu profesorii. Eu as fi visat ca profesorii sa fie deschisi, autoritari fara sa fie tirani, sa ma faca pe mine sa cred in valorile lor".

Eugen Russo: "Am o explicatie pentru faptul ca nu ni s-au alaturat mai multi colegi: frica, apararea interesului propriu. Cred ca majoritatea si-ar dori o atmosfera mai deschisa si o relatie corecta, dar nu s-ar baga sa initieze asa ceva, adica sa riste putin ca sa fie bine mai tarziu".

Profesorul ideal, pentru acesti tineri suficient de destepti si de pragmatici pentru a-si proiecta un viitor cu studii in strainatate si job-uri bine platite, ar trebui sa fie in primul rand corect, cu o singura balanta de evaluare pentru toti, sa aiba coloana vertebrala, sa fie competent si sa doreasca o comunicare sincera cu elevii. Este in proportie de 90% un portret cu exigente morale.


Un caz pentru cabinetul psihologic
Liceul, ridicat la rang de "colegiu national", are traditie. In orice imprejurare pot fi invocate nume ilustre, contemporane sau "istorice". Holul de la intrare e strajuit de pasoptistii fondatori si de voda Cuza. Liniste si racoare, final de an scolar.

Directorul Matrosenco, un veteran si adjunctul, Dinu Serbanescu, dascal din generatia tanara, sunt dispusi sa stea de vorba despre caz: fara reportofon, fara fotografii. De altfel, laitmotivul dialogului cu profesorii a fost, cu o singura exceptie, "va spunem parerea, dar sa nu scrieti".

Domnul director nu are nici o indoiala ca scoala a tratat incidentul "cu intelepciune". Adica s-a trecut sub tacere: "Este un caz singular, probabil pornit din familie, fara sutinere din partea elevilor. Au iesit doar 15 din 200, nu este semnificativ! Noi avem in scoala cabinet psihologic, Roxana ar fi putut sa mearga acolo, sa primeasca un sfat..."

Cu profesorul Georgescu se cunosc de 27 ani: desi a avut corigenti, n-a lasat nici un repetent. Este un om integru, meticulos. Are merite, are elevi olimpici si in fiecare elevii sai reusesc la un concursul Academiei poloneze de fizica. N-a auzit ca autorul eseurilor trimise ar fi insusi profesorul.


Ciuperca atomica dintr-un incident minor
Conducerea scolii nu crede ca protestul de la finele anului merita atata atentie. De ce sa facem "dintr-un caz singular o ciuperca atomica"? In plus, scoala are de ce sa fie mandra de corpul didactic. Statistica vorbeste de la sine: din 1000 de elevi, doar 12 corigenti.

Directorul Matrosenco e convins ca multi sunt adevarati "apostoli" si insista sa-i nominalizeze: Maftei, Rusu, Grecescu, Florea, David, Olteanu, Maxim. "Si Matrosenco", adauga adjunctul. Nici defecte de comunicare cu elevii nu sunt, dimpotriva, relatiile au fost mereu "placute", dirigintii se manifesta deschis, n-au fost probleme. Coruptie in scoala? Exclus! Si dl.

Georgescu comunica bine cu elevii ? Si domnul Georgescu. De altfel, desi a implinit varsta de pensionare, Consiliul profesoral a votat zilele acestea pastrarea la catedra a d-lui Georgescu.

Daca exista deficiente, acestea vin de sus: deciziile se iau la inspectorat sau la minister, manualele se schimba in fiecare an, nu sunt destui profesori, cine sta pentru salariile astea etc. Cifrele aparute in presa se incapataneaza sa arate o realitate putin diferita: peste 3000 de profesori au concurat pentru titularizare in Bucuresti pe doar 600 de locuri!

"Nu putem schimba sistemul, avem doar nefericirea sa-l gestionam", conchide cu naduf tanarul profesor de matematica sub povara functiei de director adjunct.


Sindromul Urs Meyer
Profesoara de romana Constanta Barboi este siderata: "Lucrez de 45 de ani in invatamant, am fost 25 de ani director in minister, dar asa ceva n-am auzit, atata rautate la niste elevi . Precis se afla cineva in spatele lor!".

Doamna profesoara nu crede in beneficiile spiritului critic la elevi, oricum nu era momentul tocmai la serbare, iar pe de alta parte este sceptica in legatura cu puterea scolii de a schimba ceva: "Ce sa propui, cui sa propui? De sus trebuie sa vina!"

Profesorul Adrian Troe a felicitat-o pe Roxana Iosif dupa discurs. L-a surprins in mod placut curajul tinerilor de a spune lucruri care nu se spun de obicei: "Functioneaza regula compromisului "Tu te taci si ma asculti, eu te trec". Le convine si elevilor fiindca stiu ca vor trece fara a face efortul necesar, le convine si profesorilor care nu-si bat capul. Compromisul este o solutie practica.

Dupa aceea, se actioneaza conform "sindromului Urs Meyer", adica arbitrul sau oricine altcineva e de vina ca s-a pierdut meciul, dar in nici un caz noi".

Monica Tatoiu, directoarea unei mari firme de cosmetice, isi aminteste cum era la "Sava" acum 10-12 ani cand preda acolo ca profesoara de matematica: "Am avut mari conflicte cu profesorul Georgescu din cauza clasei unde eram diriginta, fiindca ii tinea pe copii in mod arbitrar cu nota 3 pana la sfarsitul anului, dupa care ii trecea brusc. Am iesit si in presa, dar nimic nu s-a clintit.

Am plecat de furie si de scarba. Atunci am decis sa ies definitiv din invatamant".


Este un complot!
Georgescu, Iosif Sever Georgescu. Titular din 1972 la Liceul "Sf. Sava" fara nici o absenta, membru al Societatii Europene de Fizica.

Pare afectat de incident, dar are explicatii: "Au fost instigati, doamna, de colegi de-ai mei fara merite, care au o satisfactie daca influenteaza elevul impotriva profesorilor care isi fac datoria! Da, da, va spun si nume: Carmen Cazacu de franceza si Evi Silviu, profesor de sport. Ei au pus la cale totul, e un complot!"

Se considera un profesor riguros, exigent, care nu renunta la programa scolara: "Nu las corigenti, ii tiu asa pana la sfarsit, ca sa-i oblig sa invete". Scoate un caiet in care tine notele pe coloane: notele mici de la inceput sunt in contrast vizibil cu notele mari de pe ultima coloana. Ca diriginte crede ca a fost prea bland. L-a enervat clasa in ultima zi, fiindca n-a fost gata imnul.

Poate i-a dojenit, dar nu-si aminteste sa-i fi facut vreodata "speculanti, lichele, scursori ale societatii".

Succesele pot fi probate, dl. profesor are pregatite diplome, extrase din presa, felicitari de la parinti: 10 distinctii de onoare la competitia internationala "Primul pas spre premiul Nobel" de la Varsovia, elevi olimpici etc. Intrebarea daca el insusi este autorul lucrarilor distinse la Varsovia nu-l descumpaneste pe dl. Georgescu: "Da, este cu precadere contributia mea.

E bine sa nu obligam elevul, sa-l stimulam numai. Am dat unor elevi lucrari sa le traduca si sa le trimita. Cu Iosif Roxana am gresit, nu trebuia sa-i dau, imi reprosez ca n-am ales bine eleva".


Prostii, aberatii, anomalii
Aprecierile profesorului Georgescu la adresa "manifestului" sunt dure: "toate sunt prostii, aberatii, anomalii". E ferm convins ca, daca n-ar fi existat influenta nefasta a unor colegi de rea-credinta, pe elevi nu i-ar fi dus capul la asa ceva.

Altminteri, nu are motive de insatisfactie dupa o cariera de 35 de ani: "Predau bine, am experienta, momentul organizatoric nu-mi scapa, in plus sacrific zeci de ore pentru activitatea suplimentara. Cine mai face azi asa ceva? Profesorii astia care vin acum n-au habar de pedagogie".

Cu tanara generatie e, de asemenea, lamurit: "Generatia de acuma are impresia ca i se cuvine mai mult decat trebuie sa dea. De aia nu progresam".

Domnul profesor are o viziune clara si raspunsuri decise. La despartire, insista sa lase o copie a scrisorii de multumire semnate de Boboc, seful clasei impricinate, a XII-a C: "Timp de patru ani, domnul diriginte ne-a fost alaturi si ne-a indrumat spre luarea celor mai bune decizii in ceea ce priveste persoana fiecaruia dintre noi... a reusit sa ne imprime tuturor o gandire pozitiva ...

si ne-a iubit aproape la fel de mult ca pe proprii lui copii. Va multumim, domnule diriginte!"

Ca un facut, textul, reprodus si in albumul clasei, contine o greseala de ortografie, lipseste un buclucas "i".

O ancheta realizata de BRINDUSA ARMANCA

"Stiu ca lucrurile doar cu greu s-ar putea schimba, mai ales intr-o societate care nu stie cum, intr-o societate in care nu au existat multe precedente.

Este de inteles cat de greu ii este unui elev sa isi sustina punctul de vedere, de unul singur, impotriva unui sistem in care unii isi acopera altora greselile fara sa se recunoasca daca ceva ar merge vreodata prost - poate este tardiva interventia aceasta, dar cu atat mai mult este importanta.

Nu mi se pare corect ca la sfarsitul a patru ani in timpul carora au existat multe nemultumiri atat de partea profesorilor, cat si de partea elevilor, sa fie totul dat uitarii prin aceste specacole de sfarsit de an. Cred ca nemaiascunzand metehnele acestui sistem, nemaiprefacandu-ne ca ele nu exista, am putea schimba ceva.

Iata la ce ma refer: timp de patru ani domnul Georgescu a profitat de inocenta si nestiinta noastra si de statutul dumnealui pentru a construi o relatie in care noi elevii sa fim in inferioritate.

Timp de patru ani am fost invatati ca nu avem dreptul sa comentam, sa avem o alta parere decat cea care ne este impusa, ca minciuna e cel mai bun mod de a ne descurca in viata, ca necinstea poate fi o calitate, ca a fi corupt nu atrage pedeapsa, ca putem castiga fara sa muncim, ca pacaleala si copiatul sunt paravane in spatele carora ne putem usor ascunde.

In alte cuvinte, doar sa ne prefacem ca facem, sa ne prefacem din ce in ce mai bine, cu din ce in ce mai multa convingere - si sa ne displaca sa ne fie dezvaluite minciunile.

Am fost invatati ca demnitatea noastra nu e ceva pentru care sa merite sa lupti; am dobandit calitatile unor servitori care nu au nici un fel de putere, a caror sansa consta in capacitatea de a se adapta, acceptand orice le-ar fi impus; am fost invatati ca trebuie sa ne supunem sistemului favoritismelor; am fost invatati ca e periculos sa ne aparam colegii cazuti in dizgratie.

Ni s-au predat aceste lucruri timp de patru ani, astfel incat am inceput sa credem in ele. Si acum, cand prefacatoria nu mai este necesara, cand am putea sa renuntam la acest comportament, gasim ca e mai confortabil sa mentinem minciunile. Majoritatea elevilor - cel putin elevii domnului Georgescu - parasim acest liceu cu un sentiment de usurare, si asta este trist.

Toti cei care l-au avut profesor pe dansul au suferit un tratament incompatibil cu demnitatea umana, incompatibil cu prestigiul unei asemenea institutii de invatamant. Dar ramane de vazut cati sunt gata sa sustina protestul nostru."

"Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum si cel de conducere, de indrumare si control din invatamant raspund disciplinar... pentru incalcarea normelor de comportare care dauneaza interesului invatamantului si prestigiului institutiei"

(Statutul personalului didactic/ Legea 128/1997, text reactualizat, Titlul VI)

"Am fost fericit sa aud ca unul dintre absolventii din acest an ai Colegiului Sf. Sava - cu siguranta unul din liderii de maine - a denuntat un profesor care a cerut mita pentru note bune. Ce lectie extraordinara pentru cei carora le-a fost teama sa ia masuri impotriva coruptiei ! Acest act de curaj unic mi-a redat increderea in viitorul acestei tari !"


Michael Guest, fost Ambasador al SUA la Bucuresti






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


6526 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sever georgescu (Joi, 29 noiembrie 2007, 20:13)

    yo [anonim]

    Dupa ce am citit acest document am ajuns la concluzia ca profesorul Sever Georgescu nu o sa se invete minte niciodata.Acum preda la "Colegiul National Iulia Hasdeu" ,chiar daca a ajuns la varsta pensionarii de 3 ani,si a abordat aceeasi tactica: jigneste elevii atunci cand tehnicile murdare ale dumnealui ii sunt date in vileag,adresandu-le cuvinte precum "nesimtite","analfabeti","tiganci","tufe de venetia" si multe altele.Plus ca inca participa la acel concurs"Primul pas spre Premiul Nobel" si face la fel:scrie lucrari,ni le da sa le traducem in engleza si le trimite la concurs sub numele nostru.De curand si-a scos o carte pe care mai avea putin si ne obliga sa o cumparam,iar cei care au cumparat-o au primit "drept recompensa" un 10.Cand doamna director a aflat acest lucru si i-a cerut explicatii,dumnealui a spus ca notele erau pe meritul nostru,insa acest 10 se batea cap in cap cu urmatoarele note de 2,3 sau 4.Bate la ochi!Chiar nimeni nu-si da seama????De ce intotdeauna elevul e vinovat?Dumnealui gaseste tot timpul argumente care sa-l faca sa iasa din incurcatura,iar elevul sa fie vinovat.Sa iasa odata din invatamant!Este razbunator!Momentan in liceu la noi e un intreg scandal...din care speram sa iasa adevarul la iveala!Nimeni nu ne asculta! "Domnul elev e mincinos!Profesorul are intotdeauna drepatate!",spune dumnealui... Preda lectii si cursuri de facultate,intra in detalii avansate, da o formula careia ii ataseaza zece mii de principii,in lucrari da o problema de 5puncte(irezolvabila),iar restul de teorie,iar la sfarsit de semestru trebuie sa prezinti caietul cu 153 de probleme+asculatare in fata clasei din toata materia.Daca nu stii sa raspunzi la toate intrebarile puse de dumnealui iti da o nota mica,caietul de probleme nevalorand nici macar 1punct.Pe tot parcursul semestrului nu rezolva la clasa mai mult de 5probleme.Restul numai teorie,teorie si iarasi teorie..."minimul de cunostinte,nimic mai mult"..
  • 0 (0 voturi)    
    Vreau sa se faca dreptate!!!!!! (Duminică, 2 decembrie 2007, 20:35)

    anonim [anonim]

    Este cel mai rau profesor pe care l-am intalnit vreodata!!Cand intra in clasa ,se uita la noi cu niste ochi razbunatori si parca ar vrea sa ne sa luam numai note mici!!!.Nu am mai intalnit niciodata profesor care sa ne jigneasca in felul cum ne jigneste dumnealui....intr-o zi probabil o sa ne dea si o palma..Parerea mea este ca o persoana ca dumnealui nu ar mai trebui sa predea .A imbatranit,nu mai judeca(sau poate ca da,dar nu iti poti da seama dupa starea dansului ca e tot timpul nervos).Nu inteleg cum,dupa scandalul care a fost la Sava acum cativa ani,a ajuns sa predea in Iulia Hasdeu...Cum de a fost acceptat???Cum de Doamna Directoare,dupa plangerile care le-am depus la dumneaei,nu l-a dat afara???Domnul profesor ne "obliga" si mai mult de nu,sa ii cumparam culegerile de fizica,pe care nici nu are voie sa le vanda la noi in scoala,dupa cate am inteles .Ne da lucrari cu subiecte de nerezolvat ca astfel noi sa luam note mici.Anul trecut,(imi aduc aminte ca si cum ar fi fost ieri)ne dadea numai note mari,spunand ca la el,nu for fi note mai mici de 7 si ca sa ne arate ce profesor "bun" este,ne-a dat de 1decembrie cate un 10 la toata clasa si de 1martie,deasemeni.Anul acesta s-a schimbat foarte mult,este foarte rau cu noi.La fel procedeaza si cu clasele pe care le-a luat anul asta in "primire",le da numai 9 si 10.....Dar chiar nimeni nu-si da seama ce fel de profesor este???Oare chiar nu se pot lasa masuri ????
  • 0 (0 voturi)    
    Traiasca domnu' severica si Liceul Rosetti (Sâmbătă, 15 decembrie 2007, 19:02)

    Ion Freciparu [anonim]

    Nu preda numai in Hasdeu fratilor. preda si in Rosetti. si voi ati avut noroc la faza cu note mari. la noi in liceu preda incepand cu anul curent, 2007. si noi am cumparat culegerile. cam mult pt aprinzatoarele focului de tabara,dar,...am luat un 10. cineva am impresia ca a cumparat chiar 2 bucati:).
    in afara de izbucnirile de "politete" ale dansului, in care limbajul folosit poate fi comparat cu al nostru, de lucrari in care daca ia cineva 10, a doua zi poate sa ia premiul Nobel, nu prea a mai deranjat nimik. Cea mai mare jignire a venit pe alt plan. prin ianuarie sau februarie sunt zilele Rosetti,in care se tin sesiuni de comunicari stiintifice si diverse alte activitati. la sesiunea de fizica, se prezinta proiecte pe diverse teme, iar cele mai bune sunt premiate cu diplome si unele imbraca peretii laboratoarelor de fizica. eu am 2 lucrari pe acei pereti, dar anul acesta am refuzat sa fac inca o lucrare, pentru simplul fapt ca dansul nu a intrebat cine vrea sa faca ceva sau ce. dansul a inceput: tu tu si tu luati materialul acesta,il scrieti pe calc si il prezentati. in mod cert colegii mei o sa aiba cele mai bune proiecte, ele fiind facute de dansul, nu de copii de 17 ani. Ceea ce este o ABERATIE. ideea este ca ELEVII, COPIII sa iasa in evidenta, nu profesorii. Acei colegi ai mei care au acceptat asa ceva au cazut mult in ochii mei. D-na Chiracu....isi da seama de personalul de-a dreptul PROST pe care il angajeaza abia cand raul este facut, nu din timp. Anul acesta ne-a angajat 2 bodyguarzi din care unu inca nu stiu sigur daca stie sa scrie si sa citeasca, pe domnul Georgescu, si pe o pocnitoare de engleza care nu stie sa lege 3 cuvinte. ma rog, din partea catedrei de engleza nu am nici o pretentie, avand in vedere ca shefa de catedra nu stie sa pronunte in limba engleza. BOMBA LICEUL. abia astept sa termin. presupun ca pe profa de psiho(care la clasa dansei pune absente la ora de dirigentie in rubrica de purtare) nu are rost s-o mentionez...nu?
    • 0 (0 voturi)    
      loll; (Luni, 21 ianuarie 2008, 13:18)

      kio [anonim] i-a raspuns lui Ion Freciparu

      da ce profa de psiho aveti fratilor?:)):)):))
      nu ca a noastra o fi mai sanatoasa...dar in fine...
  • 0 (0 voturi)    
    Este fenomenal! (Luni, 21 ianuarie 2008, 13:12)

    yo1 [anonim]

    si-a mai scos mai inca 3 culegeri:
    va rog :putina atentie in CNIH:
    1.cine cumpara o culegere nu mai prezinta caietul cu cele 153 de probleme obligatorii pe fiecare sf de semestru,are un 10 ,iar la ascultare ii explica d-lui o problema,si ii raspunde la intrebari din teorie
    2.cine cumpara 2 culegeri,are 2 de 10 sh ii pune 2 intrebari din teorie,nemaiprezentand caietul cu probleme;
    3.cine cumpara toate cele 3 culegeri,are 3 de 10 sh ii pune o intrebare aberanta din teorie;

    Mentionez ca nu este obligatoriu,iar toate cele 3 culegeri costa 110 Roni...frate...e nebun...!
    ne-a spus de voi,mai astia din rosetti-ca,cik noi ne intreceti la lene:D e nebun!in fine...
    cei ce nu iau nicio culegere ii asculta la sange ,iar notarea incepe de la 2 sh nu de la 4 cum incepe la cei ce iau cel putin o culegere.
    Oricum,odata ce d-lui spune ca sunt cursuri dezvoltate de facultate de ce naiba sa le luam???

    o sa revin...acelasi yo din primul comentariu...
  • 0 (0 voturi)    
    halal profesor (Luni, 21 ianuarie 2008, 22:20)

    sorina [anonim]

    da...tot ce scrie aici este adevarat
    eu snt eleva in C.N.I.H. si pot sa confirm toate cele spuse de colegii mei,dar nu vii se pare ciudat k nu suntem luati in seama,au fost proteste ,elevii au facut galagie..si?? kre a fost rezultatul?? domnul sever georgescu preda in continuare,ba chiar la 2 licee,scoate si carti care,culmea, se vand!!elevii fac galagie si tot ei cumpara cartile?!?! de ce nu putem face un protest pana la capat?? CNIH si ROSETTI toate clasele la care preda acest renumit profesor sa faca gura..nu cred k exista elev care sa se multumeasca cu acest stil de a "preda",nu cred k exista vreun elev cu adevarat multumit de domnul sever,si mai ales un elev caruia sa ii fie drag sa invete fizica predata de acest profesor,nuh?
    si daca am dreptate de ce e liniste???de ce toata lumea accepta conditiile puse de dumnealui?le acceptam cumva k sa ii dam curaj sa faca asta in continuare?sa predea asa cum stie mai bine si sa isi poata vinde cartile,k in alta parte nu cred k ar putea doar in scoli are aceasta sansa..
    dak noi nu snt multumiti de el,de ce nu aratam?il lasam sa credea contrariul pt k suntem lasi ,suntem prea lasi pentru a fii luati in seama,da asta e!!

    dak nu o sa facem nimic,acest profesor va primi laude pe care nu le merita si pe noi,elevii,ne va teroriza in continuare cu fizik inventata de el!!
    • 0 (0 voturi)    
      amintiri... (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 18:09)

      eu [anonim] i-a raspuns lui sorina

      sa ma prezint. sunt o batranica (anul V de facultate... ), am terminat acum 5 ani prestigiosul Colegiu National Sf Sava. am avut-o diriginta pe doamna Cazacu (mentionata de Georgescu mai sus) si, fireste, cum nu se putea altfel, am fost terorizata 4 ani de liceu de Iosif Sever Georgescu.
      a inceput promitator. cand ne-am vazut prima data ne-a prezentat revista Evrika! o minunata revista pe care nu am deschis-o decat o data in 4 ani, desi am avut abonament la ea. efectiv venea cu teancul de 27 reviste (initial, apoi 26, 25, 24... 21- pe masura ce noi ne inputinam fugind de el), le punea pe catedra, deschidea catalogul si le impartea. nimeni nu spunea nu.
      culegeri? noi am prins doar 1... first step to nobel prize. am cumparat-o, fireste, cu autograf :D.
      caiet de probleme? am inceput si noi cu 153... prin clasa a XI-a s-au facut 200 si ceva (nu mai tin minte cate, oricum nu copiam mai mult de 100 in fiecare caiet, si pe alea de mai multe ori). nu aveai caietul? 1! fara compromisuri, fara cumparat de culegeri...
      note de la 2 in sus? in clasa a X-a am avut o colega cu 3 de 1, corigenta cu media 3 pe semestru 1 (s-a mutat, fireste...) Georgescu ne spunea plin de mandrie: "la profesorul Georgescu, ca sa iei 2 tre sa stii fizica" (nu exagerez, e citat pe care nu o sa il uit toata viata).
      nu am facut meditatii niciodata (desi un sfert de clasa facea...), nu i-am dat bani in niciun fel (de altfel nici nu prea stiu de metoda directa de dat bani... doar prin evrika si meditatii era pe vremea mea), mi-a propus sa ii traduc o faimoasa lucrare si i-am spus senina "eu nu stiu engleza!" (mi-a zis ca s-a uitat in catalog si a vazut ca aveam numai 10... dar ce mai conteaza...), a incercat in nenumarate randuri sa ma ia deoparte sa ma intrebe cine il paraste prin clasa pe la profesori (nu stiu domn profesor... nu de la noi :P)...
      pana una alta, am scapat de fizica, asa cum veti scapa si voi, cu el sau fara el. oricum profesorul Georgescu o sa ramana profesor inca 2000 de ani.
      • 0 (0 voturi)    
        mda.. (Vineri, 25 ianuarie 2008, 0:27)

        sorina [anonim] i-a raspuns lui eu

        dar dc sa plecam din liceu cu amintiri neplacute,cum ar fii 4 ani de chin cu fizik si domnul profesor??dc cand toata lumea ne da dreptate?si dak nu am mai fii asa lasi ar iesi mai bn?dc sa tacem,cand putem soate adevarul la iveala??putem avea si amintiri mai placute legate d liceu si fizik,dak ne straduim..se ne facem putina dreptate,putin cat sa putem lua note la aceasta materie fara sa le platim !!1totul e asa simplu,doar k noi suntem prea lasi si complicam totul...
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru Sorina (Miercuri, 4 iunie 2008, 17:29)

      RC [anonim] i-a raspuns lui sorina

      Sorina, daca ai scrie si in limba romana mai corect, nu de parca ai tipari mesajul pe telefon, parca ai da o nota de prestanta mesajului.
    • 0 (0 voturi)    
      ma ingrozesc pe zi ce trece (Vineri, 4 iulie 2008, 19:14)

      ally [anonim] i-a raspuns lui sorina

      Tocmai am intrat in CNIH si credeam ca am scapat de tot ceea ce se intampla in generala....
      As avea si eu o intrebare : Ce este mai bine sa inveti in CNIH, ca a 2 limba, germana sau franceza??? va rog sa-mi raspunde-ti cat mai rpd
  • 0 (0 voturi)    
    Gica (Duminică, 14 septembrie 2008, 11:41)

    mendy [anonim]

    eu sunt o fosta eleva a CNSS si am facut 4 ani cu d-l Georgescu. 4 colegi de-ai mei au fost nevoiti sa se mute din clasa pentru ca ameninta ca ii lasa repetenti daca nu se muta.
    in clasa a 9 a am fost obligati cu totii sa cumparam cartea Primul pas spre premiul Nobel. a venit cu cartile in clasa si ne striga dupa catalog, ne semna cartea si ne-o dadea. in plus, am cumparat pe toata perioada liceului revista Evrika pe care dumnealui o distribuia in fiecare luna. multi dintre noi ne-am facut abonament. la noi nu exista "scutire" fata de caietul de probleme. daca nu aveai toate problemele in caiet aveai automat 2.
    s-a incercat schimbarea profeorului de catre multe clase, fara rezultat insa.
    tot ceea ce s-a spus despre d-l Georgescu este complet adevarat.
    facea meditatii si cu 10 persoane o data in acceasi camera sau primea banii de meditatii prin corespondenta fara sa faca orele respective. e pacat ca exista asemenea profesori!
  • 0 (0 voturi)    
    jos ci SEVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Miercuri, 24 iunie 2009, 11:15)

    eleva de la cnih [anonim]

    In primul rand pot spune ca am fost eleva domnului Georgescu Sever. Am fost terorizata de dansul atat eu cat si colegii mei. Trebuia sa suportam toate jignirile pe care ni le adresa,ca sa nu mai spun ca eram clasa a X a cand faceam cu dansul si aveam intotdeauna ultima ora de fizica.Programul se termina la ora 20 si 20 de minute iar noi plecam de la liceu la ora 21 si 15 minute sau chiar 21 si 30 de minute.Parintii pot confirma acest lucru.Profesorul care era de servici in ziua respectiva trebuia sa se roage de domnul Sever sa ii dea catalogul pentru al pune in cancelarie si pentru a o inchide,insa domnul Georgescu refuza acest lucru spunand ca nu s-a sunat.Pana si femeile de servici care trebuiau sa faca ordine si curatenie dupa ce noi plecam trebuiau sa stea peste program.O alta acuzatie pe care pot sa o adresez la adresa domnului Sever este aceea ca ne obliga sa facem un caiet plin cu probele rezolvate la sfarsitul semestrului.Toata clasa i-am prezentat acel caiet plin de probleme si in ciuda faptului ca am prezentat tot ce a cerut dansul ne-a dat la toti numai note de 2 de 3 si 4 foarte rar existand vreun 6 . A lasat 4 corigenti pe vara printre care si eu. Motivul: ne-au lipsit cateva din cele 180 de probleme sau cate trebuiau si pentru ca i-am spus ca nu suntem buni la fizica si nu o intelegem. A trebuit sa ne stricam vacanta pentru a invata fizica inventata de dansul. In momentul cand am ajuns sa dam corigentele domnul Sever nu vroia sa ne treaca pentru simplul fapt ca ce am invatat nu e bine. Desi invatasem tot ce ne predase dansul. Dupa acel an a plecat de la CNIH si pot spune ca azi cand am terminat clasa a XII a desi nu dau la fizica am avut o doamna profesoara de fizica extraordinara si pot spune ca am ramas cu ceva in cap. Nu inteleg cum poate fi atata bataie de joc din parte unui profesor.Imi pare bine ca alti elevi s-au decis sa protesteze si ii admir pentru faptul ca au avut curajul sa faca ceea ce noi nu am putut face din cauza fricii.
  • 0 (0 voturi)    
    tot eleva la cnih (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 23:38)

    dana [anonim]

    ma mr k a mai comentat cnva..nu ma asteptam sa se mai scire..oamne ce teroare era..cand am facut scandal sa il dea afara in primul an cik il dadese si a venit diriga la noi k ;,,o sa aveti o profesoara foarte draguta si buna la fizica" si anul urmator intra faimoasa profesoara sever georgescu..primul semestru numai 2 3 4 aveam toti ..am avut medii mari carti cumparate (dak faceai scandal degaba nu te asculta nimeni..) si in al 2 lea semetru toti media 4 sau cu noroc 5:D oricum sracu erabun la fizik nu zic nu dar k prof VARZAAA:D app o mai traii?
  • 0 (0 voturi)    
    asa era si pe vremuri (Joi, 25 martie 2010, 23:12)

    Oldtimer [anonim]

    Am terminat CNSS (Sf. Sava) in 1993, dar pot sa va spun ca Iosif Sever Georgescu "Gica" era exact asa cum il descrieti mai sus.
    Am ramas cu gura cascata cand am citit ca si-a mai chinuit elevii si prin alte parti, de ce l-ar mai fi angajat cineva ?!?
    Exact acelasi mitocan securist, aceeasi obligativitate de-a cumpara culegerile lui de probleme tiparite pe hartie igienica, aceeasi teroare, aceleasi note date dupa ureche, acelasi curs prost cu prea multa informatie si gauri, aceleasi meditatii in particular cu el, ca sa treci clasa, acelasi scobit in dinti la geam, cand credea ca nu-l vede nimeni, acelasi scarpinat la prohab, aceeasi batzaiala pe langa catedra.
    Noroc ca am facut meditatii cu un tip mai luminat, care avea o metoda impecabila.
    Unii fosti colegi, acum profesori si ei, inca mai au, la 40 de ani, cosmaruri cu teza la fizica (nu glumesc).
    Bravo D-nei Tatoiu, pe vremea aia profesoara de matematica la Sava, a fost singura care a avut curajul sa-i zica in fata adevarul.
    Am scris toate astea ca sa nu se zica ca "noua (de)generatie" e de vina.
  • 0 (0 voturi)    
    adaugire (Vineri, 26 martie 2010, 0:24)

    Oldtimer [anonim]

    Metoda lui era sa "captureze" elevii foarte valorosi, care ar fi fost olimpici bine-mersi si fara el, dupa care sa-si aroge meritele necuvenite, sau sa-si umfle disproportionat putinele merite.
    Din toti fostii mei colegi, care fac ceva legat de fizica, acutali profesori, cercetatori cotati ISI, etc, nici unul nu mi-a zis vreodata ca a "invatat fizica de la Gica".
    Favoritii lui - participantii la Olimpiade si cativa lingai tolerati - luau note bune , restul erau in permanenta amenintati cu note proaste nemeritate si corigente (chiar si inainte de bac), pretextul pt. a mai scoate cumva bani de la noi cu meditatii si "culegeri de probleme". Se pare ca-i cam placeau si elevele mai mature din XI-XII, dar aici au fost doar zvonuri.
    Era un demn reprezentat al unui sistem comunisto-securist corupt, un fost asistent ratat de Poli care epata niste copii cu ecuatii diferentiale, care se straduia in buna traditie comunista sa arate ca "are performante", de parca rolul orelor de fizica din scoala e sa scoata 1 olimpic din 120 de elevi.
    In retrospectiva, pot spune acum ca era un papagal si ca matematician, nu intelegea profund matematica, turna formule din burta pe tabla.
    Si pe vremea noastra am incercat sa-l zburam, dupa Revolutie, dar fara succes. Bravo fetei care a zis ceva, mai ales ca Matro era director.
    Spre deosibire de Gica, Matro (alt securist notoriu), avea un curs impecabil. Chiar daca si la el pretentiile erau mari, erau perfect justificate.
    Pt. dana, o observatie fara rautate: stilul agramat "de mess" nu te prea ajuta in argumentatie, efortul de a te exprima frumos si de a scrie corect te va ajuta mai tarziu in viata ;-)
  • 0 (0 voturi)    
    Noi macar l-am dat afara din clasa (Joi, 13 iunie 2013, 16:39)

    _oxigen [utilizator]

    In 1986 l-am dat afara din clasa, dupa o lupta de vreo 2 luni, directorul de la Balcescu a trebuit sa il mute si sa aduca alta profesoara de fizica.
    Totul s-a terminat dupa multe 2-uri cu tropait fara orire in clasa pana a plecat...
  • 0 (0 voturi)    
    Care e re-evolutiunea, domnilor? (Duminică, 18 decembrie 2016, 18:12)

    Octavian Georgescu [anonim]

    Sunt fiul prof. Georgescu. Scriu acest comentariu pentru ca unul dintre elevi, Barna Nemeti, pare ca-l urmareste pe internet pe prof. A facut trimitere de pe wikipedia la acest articol scris in 2004 si cu la 16-lea comentariu in 2013. Prof. Georgescu a fost pentru stergerea continutului de pe wikipedia. M-am simtit dator sa intervin nu pentru a-l ajuta sa stearga de pe wikipedia, ci pentru a opina civica. Vreau sa va spun ca e important sa nu pierdem din vedere esentialul.

    Am ales sa dau admitere la Liceul de Informatica (prin anii `90, Sava si Informatica erau cotate a fi printre cele mai bune licee din Bucuresti), actualmente Colegiul National Tudor Vianu, si pentru ca am vrut sa fiu mai liber - ca fiu de profesor esti din start obiectiv si in cancelarie si printre colegi. Cred ca puteti avea libertatea de a va imagina ca nu scriu aici ca un postac pentru dl Georgescu.

    La Vianu l-am avut profesor de fizica pe dl Ciacar. De multe ori chiulea, iar atunci cand aparea, pe la sfarsitul orei, parca-l vad cu mainile la spate si spunand "mai avem timp 20 de minute sa facem o problema"... si nici p`aia nu o facea. Sa va mai spun de alti profesori chiulangii si neimplicati?!
    Dincolo de accidentele temperamentului sau - nu pentru a le eluda scriu aici -, ca despre stiinta fizicii cred ca nu se indoieste nimeni, Sever Georgescu s-a implicat! 100%, cu dorinta fara rest de a-i invata pe elevii sai fizica. Asta mi se pare mai important: Ati ramas cu ceva fizica de la dl Georgescu?

    Acest articol imi pare mai degraba un atac distructiv, o ranchiuna la persoana, orchestrat de cineva ca doamna Tatoiu, pe care o puteati (eventual, inca puteti, daca dansa se mai mentine pe ecrane) admira in toata splendoarea interventiilor sale la tv. Bun, ati avut niste chestii de care sa se ia, de unele ii pare rau si d-lui profesor, dar cat o tinem asa, unde e re-evolutionea?
    Am spus ca va scriu civic.
    Cazul prof. Sever Georgescu e particular.
    Ce facem constructiv, domnilor?!
    • 0 (0 voturi)    
      Prof. Georgescu, the Great (Luni, 4 martie 2019, 18:19)

      lavinia_stere [anonim] i-a raspuns lui Octavian Georgescu

      Esentialul este ca Prof. Georgescu a fost un om foarte foarte rau. Articol excelent! Si comentarii pe masura!

      Aparenta implicare sus mentionata nu a fost altceva decat dorinta de a fi ascultat, de a epata niste copii cu fizica dansului. Fizica predata parca in mod intentionat greoi, greu de urmarit si de retinut cu multe "inventii" proprii. Nu i-a pasat de elevi, el vroia sa predea sa se simta marele profesor, sa se simta nu doar ca el a inventat formulele respective dar ca poate pune in miscare universul ca un demiurg cu ele.
      Nu conta ca era tarziu, nu conta ca copiii de mult nu mai ascultau, hai sa mai dau o definitie, a 3-a, si mai intortocheata gramatical ..una uitati.. inventata de mine! Ce profesor mare sunt! Teorie si iar Teorie. Probleme la clasa nu facea insa dadea la lucrari probleme subtile cu 10 puncte dar intr-un timp mult prea scurt. Faceai totusi de un 6-7 maxim daca nu erai chiar prost chiar si fara punctul din oficiu de care erai privat.
      Moartea pasiunii.Pe unii i-a indepartat complet de fizica.
      Cultul personalitatii continua: Wikipedia pagina cu citate din Alexandra ...Georgescu, (la foto e prezentat ca profesor Universitar, Nu, nu a fost niciodata profesor universitar, nici un amarat de doctorat nu a sustinut), pagina de Facebook, calificative.ro unde vre-o 4 note de 10 sunt date tot de diversi Georgescu: Ioana, Alexandra si Iosif-Sever insusi!
      10 olimpici in 27 de ani dintr-un liceu ca Sf.Sava? asta e un rezultat submediocru, ca in Sf.Sava era crema elevilor din Bucuresti. Ar fi putut scoate sute de olimpici din marfa pe care o avea!
      Deci NU! nu am ramas cu nimic la Fizica doar cu un gust amar dintr-o materie minunata.
      Pe plan personal, jignirile erau la ordinea zilei "lichele, speculanti, scursuri ale societatii" auzeam la fiecare a 2-a ora. Daca aveai vre-un conflict cu el era razbunator, ranchiunos si mincinos pe de-asupra! Unii profi se temeau de el.
      Daca a fost securist sau nu poti confirma?
      Umbla intr-o Dacie troglodita alba 2-B-284


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version