viata, joi, in deraierea unui tren de mare viteza, in provincia Sakarya, din nord-vestul Turciei. Circa 79 de persoane au fost ranite.

Desi cauzele care au produs deraierea trenului, care facea legatura intre Istanbul si Ankara, au ramas inca necunoscute, directorul cailor ferate turce, Suleyman Karaman, a respins vineri ipoteza unui act terorist, dar a asigurat ca autoritatile vor examina "toate posibilitatile", transmit agentiile de presa turce, preluate de agentiile internationale.

"Nu a fost vorba de un sabotaj, dar examinam toate posibilitatile", a sustinut el. Conform mai multor declaratii ale martorilor oculari, se pare ca principala cauza a accidentului ar fi fost viteza mare a trenului pe un ecartament vechi, care a cedat.

Si aceasta ipoteza a fost infirmata de directorul cailor ferate turce, care a subliniat faptul ca "accidentul nu a avut nici o legatura cu viteza". Presa turca acuza guvernul de la Ankara, considerandu-l direct responsabil pentru tragedia feroviara.

Publicatiile turce critica in termeni duri politizarea proiectului de modernizare a structurilor feroviare si faptul ca guvernul Erdogan nu a tinut cont de semnalele de alarma trase de numerosi ingineri si specialisti in infrastructura feroviara.

Cea mai mare parte a infrastructurii de cai ferate din Turcia dateaza de la sfarsitul secolului XIX - inceputul secolului XX si a fost suprasolicitata pe traseele pe care circula nu de mult trenurile de mare viteza.

Scurtarea duratei unei calatorii cu trenul de la Ankara la Istanbul cu trei ore (de la 8 la 5 ore) a fost privita drept un mare succes administrativ al guvernului Erdogan, premierul participand chiar la ceremonia lansarii noilor trenuri costumat ca un sef de gara, cu chipiul si fluierul de rigoare.