Romanii au fost si nu au fost interesati de campania electorala. Aceasta este concluzia unui studiu IMAS realizat la comanda CNA, din care rezulta ca 59% dintre romani au urmarit desfasurarea campaniei, iar 49,4%, nu. Putem adauga faptul ca, spre deosebire de toate celelalte campanii electorale, la debutul celei pentru alegerile din iunie 2004, opiniile erau formate in mare masura.

Motiv pentru care dezbaterile televizate, urmarite, au avut impact minor asupra privitorului-alegator. De unde se vede, inca o data, ca PSD a gresit mizand prea mult pe televizor. Revenind la datele sondajului, femeile au fost mai putin interesate de campanie decat barbatii, la fel si tinerii intre 18 si 29 de ani, care, in proportie de 40%, s-au declarat putin interesati, iar 22% - deloc.

Romanii au facut cunostinta cu candidatii la functiile din administratia locala… pe strada.

Panotajul stradal a reprezentat pentru 48,1% dintre romani principala sursa de informare, emisiunile tv au furnizat informatii relevante pentru 39% (spre deosebire de ziare, care au reprezentat surse de informatii pentru 19,4%), intalnirile cu candidatii au fost importante sub acest aspect pentru 30,7%, iar brosurile din cutia postala i-au ajutat pe 24,4% dintre romani.

Preferate au fost emisiunile de televiziune cu mai multi candidati in studio (35,9%) si cele cu doi candidati fata in fata (30%). Cele mai interesante emisiuni sunt considerate cele ale TVR 1 - 33,6%, dar trebuie precizat ca votul pentru TVR provine majoritar din mediul rural - 54%.

Antena 1 se claseaza pe locul doi, cu 28,2%, castigand aprecierea persoanelor din mediul urban (39%, dintre care 41% din orasele cu peste 200.000 de locuitori si 45% Bucuresti). Preferata orasenilor a cazut in sondaj si datorita emisiunilor electorale programate, neinspirat sau premeditat, dimineata. Emisiunile PRO TV au fost apreciate ca interesante de 14% din populatie.

Antena 1 a reusit, in schimb, sa multumeasca prin calitatea emsiunilor electorale cei mai multi telespectatori, 30,6%, pe locul doi situandu-se TVR 1 - cu 27,5 % iar PRO TV, pe locul trei, cu 26,3%.

Optiunea electorala a fost influentata de emisiunile electorale in mica masura (33,5%) sau deloc (38,7%), numai 25% declarand ca dezbaterile televizate le-au modificat optiunea, iar in mare masura - doar 4,9%. Populatia din Moldova a fost cel mai putin influentata de tv (45%), la fel si persoanele cu venituri mici si studii elementare.

Emisiunile Radio Romania Actualitati au castigat aprecierea a 41,6% dintre romani, cei mai multi provenind, de asemenea, din mediul rural. Influenta emisiunilor radiofonice a fost mult mai mica decat a celor televizate, 43,3% dintre respondenti afirmand ca cele auzite la radio nu le-au influentat deloc votul.