alta “privatizare de succes” parafata de fostul presedinte APAPS Ovidiu Musetescu

Ieri a fost termenul-limita pina la care concernul italian Landini SPA fusese somat de AVAS sa vina in Romania si sa semneze transferul de proprietate pentru uzina brasoveana Tractorul. Reprezentantii companiei italiene au cerut insa un nou ragaz.

“Asa cum ma gindeam, si am mai afirmat, italienii de la Landini nu sint deloc hotariti sa semneze transferul de actiuni de la Tractorul”, a declarat presedintele AVAS, Mircea Ursache. Italienii au transmis ca abia dupa 15 septembrie vor anunta daca mai sint interesati de uzina brasoveana.

Saptamina trecuta, la Brasov, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Mircea Ursache, daduse un ultimatum pentru ieri, 11 august, concernului italian Landini sa semneze actele de transfer pentru uzina Tractorul. Presedintele Landini, Valerio Mora, a transmis o scrisoare, ca raspuns la declaratia AVAS din 4 august, prin care se solicita prezenta de urgenta a italienilor.

“Dupa cum bine stiti, examinam in continuare daca ramin valabile conditiile de negociere pentru achizitionarea uzinei Tractorul UTB Brasov. Pina pe 15 septembrie vom finaliza aceasta analiza.

Daca ajungem la un acord definitiv cu privire la aceasta decizie si daca raspunsul este afirmativ, sintem gata sa va intilnim dupa aceasta perioada”, se arata in scrisoarea primita marti de AVAS si semnata de presedintele companiei Landini.

Accept, pentru binele uzinei

Mircea Ursache a spus ca este de acord sa mai dea un ragaz italienilor si sa astepte pina dupa 15 septembrie pentru o ultima discutie cu firma. Presedintele AVAS spera ca atunci sa lamureasca soarta fabricii de tractoare. “Acum, fabrica functioneaza si putem astepta pina dupa 15 septembrie.

Daca ar fi sa reluam privatizarea, ar dura si mai mult, iar asta ar fi in defavoarea uzinei Tractorul”, explica Ursache. (S.P.)

Alte privatizari marca Musetescu

• SN Tutunul Romanesc - statul roman incaseaza doar 1,6 milioane de dolari pe pachetul majoritar de actiuni, de citeva zeci de ori mai putin decit o majoritate a patrimoniului firmei.

• Republica - contractul de privatizare este reziliat la doar citeva luni de la semnare. Fabrica intra in lichidare.

• RAFO Onesti - la trei ani dupa privatizare, compania are datorii in valoare de circa 10.000 de miliarde lei.

• Hidromecanica - scoasa a doua oara la privatizare, societatea este ofertata de mai multe grupuri de interese, toate avind insa legatura cu oamenii puterii.

Ar fi cinstit ca statul roman nu sa ia vreun ban, ci sa dea 20.000 de dolari celui care ar cumpara Tractorul Brasov