Comerciantii care doresc sa-si vanda marfa pe Internet au la dispozitie un sistem certificat: 3D Secure. Insa siguranta costa. Comisioanele practicate variaza intre 3%-6% din vanzarile on-line.

DANIELA IVAN

Putine magazine au ade-rat la beneficiile sistemului gestionat de RomCard, care ofera utilizatorilor – banci, comercianti, utilizatori – siguranta la standarde europene. “Sunt circa 30 de firme care au intrat in sistem si toti sunt multumiti“, a declarat Marin Mitroi, directorul general al RomCard, singura societate din Romania care ofera astfel de servicii.

Printre ele se afla mari agentii de turism, firme din domeniul IT, magazine si farmacii virtuale, dar si Electrica Brasov. Statistica arata ca in luna iulie au fost realizate 1.100 de tranzactii on-line, fata de 490 in luna anterioara. Deci, incet, dar sigur, comertul virtual va lua amploare si in Romania.

FUNCTIONARE. Magazinul virtual care vrea sa-si vanda in siguranta produsele pe Internet trebuie sa se adreseze uneia dintre bancile acceptoare ale acestui serviciu, respectiv Banca Comerciala Romana, Raiffeisen, Banca Tiriac. Apoi, comerciantul isi va modifica pagina web, ca sa poata fi compatibila cu sistemul si va obtine de la RomCard certificarile de securizare impuse de Visa si Master Card.

Comerciantul are garantia ca isi primeste banii pe produse. “Daca un comerciant este configurat in sistemul 3D Secure si se efectueaza o tranzactie cu un card nesecurizat, in eventualitatea in care apare o disputa, banca care a emis cardul pierde disputa din start, nici macar nu o mai poate incepe“, a declarat Marin Mitroi.

UTILIZATOR. Posesorii de carduri emise de cele trei banci pot sa cumpere linistiti de pe Internet ce-si doresc. Riscul sa fie atacati de hackeri este nul. “Autentificarea in momentul tranzactiei exclude orice frauda. Utilizatorul este intampinat cu un mesaj si i se cere o parola, pe care o stie doar el“, a spus directorul RomCard.

COMISIOANE

Unii comercianti spun ca nu pot adera la sistem din cauza comisioanelor foarte mari, care le mananca aproape tot profitul. Acestea variaza intre 3%-6% din valoarea tranzactiilor on-line. “Pe Internet trebuie sa avem un adaos comercial mai mic decat in magazinele reale.

Problema este de fapt ca marja de pro-fit mica nu este acoperita de un volum mare al vanzarilor, astfel incat profitul sa fie substantial. Pana la urma, suntem siliti sa impartim profitul, si acesta mic, cu bancile“ – a declarat Stefan Suceveanu, directorul magazinului “Farmaline.ro“, citat de publicatia Ziarul de Iasi.

In replica, directorul RomCard a precizat ca bancile negociaza aceste comisioane cu clientii si ca acestea au o tendinta de scadere.