Baza de date a Biroului de Credit va fi extinsa prin inglobarea informatiilor de la furnizorii de servicii si utilitati. Aceste informatii vor fi introduse in baza de date a Biroului in cea de-a treia etapa de functionare, adica incepand cu aprilie 2005, ne-a declarat presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.

In consecinta, la analizarea dosarului unui client, bancile vor vedea daca acesta isi achita la termen facturile la energie electrica, telefonie mobila sau fixa, respectiv care sunt cheltuielile lunare medii ale clientului pentru achizitionarea acestor servicii.

Comportamentul financiar al persoanelor in relatiile cu furnizorii de utilitati si servicii va influenta decizia institutiilor bancare de acordare sau respingere a cererii de credit.

Presedintele ARB afirma ca, in cazul in care o banca are de ales intre un client care isi plateste la timp facturile si intre unul care intarzie succesiv in a-si achita obligatiile lunare, in mod cert aceasta il va alege pe primul.

"Unele banci vor impune in relatia cu clientii lor sa nu aiba nici un fel de restanta, altele vor accepta existenta acestora; este vorba de strategie: probabil ca unele institutii bancare care vor sa se extinda mai mult vor accepta si clienti care constant intarzie sa-si achite ratele", a apreciat oficialul asociatiei.

Presedintele Consiliului de Administratie al BRD-GSG, Bogdan Baltazar, sustine ca intarzierea la achitarea facturilor lunare nu este de bun-augur pentru institutia bancara, dar ca fiecare dosar va fi analizat in parte.

"Este o nota proasta pentru respectivul client inca de la inceput; banca va analiza daca acesta are justificare pentru neplata la timp a facturilor", a afirmat Baltazar. "Nu este o nota buna, dar nu este descalificanta", a subliniat presedintele BRD, precizand ca decizia de aprobare sau respingere a dosarului de credit ramane la latitudinea institutiei bancare.