Cu ocazia celui de al treizecilea an de activitate al Editurii Eric Linard, AFAA propune Retelei de Centre Culturale franceze o expozitie de 40 de stampe contemporane, realizate de 17 artisti, dintre cele 70 editate de Eric Linard pe parcursul acestor 3 decenii.

Expozitia ofera o imagine destul de completa asupra modernitatii artistice contemporane si indeplineste o dubla functie: informativa si tehnica -informativa grupand cursantii, scolile si individualitatile care au adus la cel mai inalt nivel al semnificatiilor diferitele limbaje artistice de astazi si tehnica, punand in lumina un aspect de cele mai multe ori confidential dar foarte instructiv, al

procesului de realizare cu privire la operele originale (fiecare dintre ei trebuie sa-si adapteze practica exigentelor diferitelor procedee – litografie, serigrafie, etc)

Un editor de stampe este in general considerat a fi un tehnician implicat in procesul reproducerii – de obicei pe hartie sau pe materiale textile, plastice, metale, etc – unei imagini (opera originala) increditata lui de catre artist. Majoritatea dintre ei se limiteaza la acest minim.

La polul opus Eric Linard este printre putinii care inteleg si isi desfasoara munca intr-un mod diferit.

Aproape toate lucrarile care trec prin atelierul lui ii datoreaza mai mult decat o contributie tehnica. Acest lucru variaza de la artist la artist. Unii vor sa fie asistati numai in ceea ce priveste resursele pentru fiecare reproducere; litografie, serigrafie, etc.

Altii asteapta mai mult, uneori chiar o sugestie sau un punct de pornire pentru opera originala sau asistenta pe parcursul stadiilor de structurare. Mai ales arta conceptuala incredinteaza aceste aspecte.

In acelasi timp are loc ceva neobisnuit: nu numai ca exista complicitate intre artist si interpretul lui (in acest caz editorul), dar cele doua parti au nevoie de o inteligenta asemanatoare, in conditiile mijloacelor, latente sau manifeste, si deciziilor care afecteaza opera.