Peste 60 la suta din cereri sint pentru variantele Ambition si Laureate

Lansarea pe piata a modelului Logan, petrecuta azi-noapte, este cel mai important, mediatizat si spectaculos eveniment din istoria de peste trei decenii si jumatate a uzinei de automobile Dacia Pitesti.

Incepind de astazi, in toata reteaua Dacia, timp de cinci zile, de la 8 dimineata pina la 8 seara, vizitatorii vor avea ocazia sa descopere Logan in cele mai mici detalii, precum si oferta de servicii asociate (finantare si post-vinzare). De asemenea, persoanele interesate vor putea testa gratuit noul model. Celor 76 de dealeri din toata tara le-au fost puse la dispozitie 93 de masini.

Acestea sint din versiunea Ambition, de culoare rosu-toreador.

Modelul Ambition este cel mai performant produs Logan, are ABS, motor de 1,6 litri, climatizare, radio-CD, calitate mai buna a finisajelor, o culoare metalizata si costa 8.000 de euro. Acest model este disponibil la vinzare abia de citeva saptamini, dar a inregistrat 24 la suta din cereri si va putea fi ridicat de proprietar dupa alte sase-sapte saptamini, acest interval fiind cel mai lung.

Multi romani au optat deja si pentru varianta Laureate, de 7.500 de euro, care are aceeasi echipare ca Ambition, mai putin ABS-ul. Neasteptat, proportia se inverseaza in cazul motorizarilor. Majoritatea solicitantilor (63 la suta) au optat pentru versiunile echipate cu propulsoare de 1,4 litri si 75 de cai-putere. Fapt care evidentiaza spaima romanilor fata de consumul mare de benzina.

Un test in cadrul evenimentului “Porti deschise” dureaza 15-20 de minute pentru fiecare persoana si se efectueaza pe un traseu prestabilit.

Cei de la Dacia sint foarte increzatori in priza pe care Logan o are printre romani, mai ales ca peste 10.000 de persoane au platit deja avansul de 50 de milioane de lei si urmeaza sa achizitioneze noul model in urmatoarele zile. Si asta numai dupa ce au vazut modelul in fotografii! Acest lucru nu este singular in peisajul auto mondial, dar poate fi socotit un record inedit.

Printre numeroasele animatii organizate de constructorul argesean la lansarea Logan, toti vizitatorii vor putea participa la concursul “Ai cheia, demareaza!”. Astfel, cinci dintre destinatarii pliantului care contine cheia unei masini vor fi fericitii cistigatori ai unui vehicul Logan Ambiance (in valoare de 5.700 de euro). Pentru acest concurs, toata tara a fost impinzita de 1.200.

000 de pliante, care au costat Dacia aproape 100.000 de euro.

Lansarea, peste un milion de euro

Din punct de vedere al cheltuielilor suportate de Dacia-Renault, lansarea lui Logan poate fi considerata o risipa nejustificata de bani, mai ales ca produsul era deja cunoscut romanilor.

In afara pliantelor cu “cheia”, din fondurile fabricii de la Colibasi si ale grupului Renault au mai fost comandate citeva zeci de mii de tricouri, sepci, pixuri, balonase si alte obiecte promotionale.

Din aceasta suma, care depaseste un milion de euro si care a fost acoperita de concernul Renault, au fost suportate cheltuielile pentru jurnalistii (aproape 400 din 30 de tari) care vor participa, pina pe 22 septembrie, la drive-testul oficial din Capadochia, Turcia.

Sefii de la Renault au justificat cheltuielile sustinind ca lansarea Logan a fost pusa pe aceeasi treapta cu toate modelele scoase la vinzare in ultimii ani care poarta sigla rombului.

Sah la taximetristi

La doar citeva ore de la aparitia pe piata, Logan, cea mai performanta masina romaneasca din punct de vedere al raportului pret/calitate, a inceput sa creeze, in unele medii, iritare.

Printre acestea se afla taximetristii. Atit particularii, cit si anumite societati din domeniu doresc modelul pentru a-l folosi ca “unealta de lucru”. In cazul acestora, achizitionarea unui Logan este insa mai dificila si mai scumpa deoarece la Colibasi nu se fabrica Loganuri vopsite in galben, culoare care va deveni obligatorie in acest tip de servicii, de la 1 ianuarie 2005.

Taximetristii care achizitioneaza acum masini Logan vor trebui sa le vopseasca pina la anul, operatiune care-i va costa insa cel putin 1.000 de euro.

In acest caz, reprezentantii Dacia au avut o replica destul de ambigua si neoficiala. “N-a fost luata in calcul culoarea galbena deoarece au fost mai multe motive pe care nu le putem dezvalui. In functie de solicitarile care vor veni din aceasta parte, Dacia ar putea fabrica si masini de aceasta culoare.

Un raspuns ferm in acest caz va fi dat abia primavara viitoare”, ne-a comunicat ieri un reprezentant al uzinei argesene.

In prezent, Dacia produce modele Logan in noua culori, trei mate (Alb Artika, Rosu Passion, Albastru Marin) si sase metalizate (Rosu Toreador, Perla, Azur, Cameleon, Albastru Egee, Verde Ficus). Dintre cele 10.000 de cereri inregistrate pina acum, cea mai solicitata nuanta este Perla (argintiu-metalizat).