Potrivit unor studii recente, 92% din companiile din intreaga lume ar avea de suferit consecinte grave in cazul unei calamitati. Date importante stocate in sistemul informatic al firmei s-ar putea pierde o data pentru totdeauna.

Veritas Software a dat publicitatii rezultatele unor studii recente potrivit carora 43% din organizatiile din intreaga lume sunt nepregatite pe scara larga pentru a raspunde unor calamitati majore. Cel de-al treilea studiu anual facut de compania britanica Dynamic Markets Ltd, care a intervievat 1.

259 de profesionisti din domeniul IT din intreaga lume, a relevat faptul ca doar 38% din respondenti au pretins ca au instalate planuri comprehensive si integrate pentru recuperarea datelor in cazul unui dezastru (disaster recovery), astfel incat afacerea sa poata continua.

Mai grav, 92% din intervievati au declarat ca sunt constienti de consecintele severe pe care le-ar avea un accident grav asupra propriei infrastructuri IT, se arata intr-un comunicat Romsym Data.

INRAUTATIRE. Comparativ cu rezultatele sondajului efectuat anul trecut, frecventa lansarii in executie a planurilor de disaster recovery a crescut semnificativ. 51% din cei intervievati au declarat ca au fost nevoiti sa foloseasca planurile de disaster recovery, comparativ cu 33% cu un an inainte.

Aceasta implica faptul ca 18% – aproape una din cinci companii – au implementat propriul plan de disaster recovery pentru prima oara in ultimele 12 luni.

Cand au fost pusi in fata unui scenariu in care o calamitate naturala (incendiu sau uragan) distruge complet centrul de date al companiei, peste 40% din cei intervievati nu au avut habar cat de mult va dura reluarea operatiunilor normale sau macar a celor de baza.

Doar 3% au declarat ca pot continua activitatile desfasurate imediat dupa producerea incidentelor si numai 28% cred ca pot relua activitatile de baza in mai putin de 12 ore.

REDRESARE. Potrivit rezultatelor cercetarii, timpul mediu necesar companiilor pentru restabilirea activitatilor de baza dupa producerea unui incendiu major este de peste 72 de ore. Impactul potential asupra unei afaceri in urma unei calamitati a inclus si reducerea productivitatii angajatilor (62%), reducerea profiturilor (40%) si deteriorarea relatiei cu clientii (38%).

Cercetarea a scos la iveala, de asemenea, ca numai 44% din companiile intervievate folosesc software pentru restaurarea datelor sau backup, special pentru disaster recovery. "Avand in vedere ca backup-ul este cea mai importanta componenta a planului de disaster recovery, aceasta statistica este alarmanta", a declarat Mark Bregman, executive vicepresident, Product Operations, VERITAS Software.

Cercetarea a aratat, de asemenea, faptul ca doar noua procente din organizatii folosesc software de replicare a datelor si chiar si mai putin repondenti – doar cinci procente – folosesc software de clustering de inalta disponibilitate.

PREGATIRI

Cele mai frecvente "dezastre informatice" amintite de participantii la sondaj sunt:

caderi ale sistemelor de calcul asociate cu hardware-ul sau software-ul (37%);

amenintari externe la adresa computerelor provenind de la virusi sau hackeri (26%)

calamitati naturale ca incendii sau inundatii (14%)

amenintari interne care includ comportament ostil sau accidental al angajatilor (13%)