Internetul pune la dispozitia celor care doresc sa aiba intotdeauna ultimul cuvint un nou si inedit serviciu, denumit, in mod foarte inspirat, “Ultima dorinta” (“Last Wishes”), scrie saptaminalul “Newsweek”.

Acest serviciu ii ofera utilizatorului posibilitatea de a formula o lista a persoanelor care, dupa moartea sa, urmeaza sa primeasca din partea lui mesaje personale, fotografii si inregistrari video, toate prin posta electronica. La ora actuala, serviciul are deja peste 12.000 de clienti. Din fericire, deocamdata putini dintre ei au si fost serviti, subliniaza publicatia americana.

Cei care au avut inedita idee sint Jonathan Yeo si Simon Shurmer. Ideea le-a venit imediat dupa moartea unui prieten, cind familia indoliata era foarte suparata ca nu putea nicicum gasi numarul contului din banca al defunctului si nici polita sa de asigurare pentru ca el isi rezolva problemele financiare prin Internet si nimeni nu-i stia parola de accesare.

“M-am gindit ca exista o posibilitate mai buna de a solutiona aceste probleme”, povesteste Yeo. Statutul de membru pe viata in “Last Wishes” costa 99 de dolari. De obicei, clientii isi memoreaza, intre altele, parolele si login-urile, datele bancare si testamentele electronice.

Surprize de la morti

Pastrarea informatiei importante se bucura de mare popularitate, insa, potrivit lui Yeo, pe cei mai multi clienti ii atrage mai ales posibilitatea de a trimite o scrisoare de pe lumea cealalta. Clientii isi lasa ultimele instructiuni sau isi impartasesc taina vietii lor - cum ar fi, de exemplu, existenta unui cont la o banca din Elvetia, precizeaza, cu umor, saptaminalul “Newsweek”.

Gratie acestui serviciu se poate face o surpriza placuta unui prieten, dupa cum arata un mesaj demonstrativ de pe site: “Draga Eric, am ascunsi 200 de dolari in pantofii maro din dulap. Ia-i, sint ai tai. Cu cele mai bune urari, eu”. O alta companie, de data aceasta din Spania, a lansat si ea un serviciu post-mortem, avind deja 300 de clienti.

Compania ofera patru tipuri de servicii, incepind de la e-mail gratuit pina la statutul de membru pe toata viata, in virtutea caruia clientul beneficiaza de spatiu de stocare nelimitat, dar care costa pina la 200 de euro. Pachetele medii costa intre 9 si 18 euro pe luna, pina la decesul clientului, timp in care acesta isi poate modifica de cite ori vrea mesajele de adio.

Astfel de companii ar putea avea un mare succes, pentru ca, asa cum conchide saptaminalul american, “in viata, doar doua lucruri sint sigure - moartea si impozitele”.

Ev. zilei