Administratiile postale vor folosi tehnologia si Internetul pentru a-si imbunatati serviciile, in conditiile in care Uniunea Postala Universala (UPU) va defini marca postala electronica.

Potrivit unui comunicat de presa, in cadrul celui de-al 23-lea Congres al UPU, care se desfasoara in aceasta perioada, la Bucuresti, s-a aprobat o propunere care amendeaza Conventia UPU in sensul definirii juridice a Marcii Postale Electronice (MPE). In acest context, aceasta este acum recunoscuta oficial ca un serviciu postal optional.

Marca Postala Electronica furnizeaza o dovada cu privire la un eveniment electronic, sub o anumita forma, intr-un anumit moment, cu implicarea uneia sau mai multor parti.

Documentele electronice beneficiaza, astfel, de aceleasi avantaje ca si cele conferite de timbrele traditionale, iar unele caracteristici cum ar fi data si ora stampilei, identitatea digitala, verificarea continutului si codarea, asigura faptul ca nu a fost schimbat continutul unui mesaj electronic. MPE actioneaza ca o dovada valabila si legala despre "cine" "ce" a semnat si "cand".