Poate nu stiati ca, pe micile ecrane, in aceasta saptamana, se va incheia campania electorala adevarata. Si asta pentru ca va incepe campania electorala oficiala.

Sa va explic acest paradox. Pai, vor incepe acele ciudate emisiuni (vorba reclamei: "ciudata maimuta"), in care vor aparea candidatii, cronometrati in fel si chip. Vor incepe show-uri penibile in care fiecare politician se va tavali prin studio numai ca sa intelegem cat de disperat e sa salveze tara de la dezastru.

Ma rog, va incepe show-ul ieftin al electoralelor, asa cum e stabilit prin lege.

Din acest motiv Tuca a avut o serie rapida cu toti candidatii la presedintie la sfarsitul saptamanii trecute. Fapt pentru care ii multumim pentru ca am inteles, in felul acesta, cate ceva din strategia PSD-ului: Vadim si Nastase au fost menajati...

Radu Moraru deja a inceput conflictele cu CNA propunand tot felul de voturi telefonice. Iar stilul sau e simplu: incurajeaza invitatul sa spuna vrute si nevrute. In plus, a iesit la rampa si Mihaela Radulescu, sa-i dea o mana de ajutor lui Nastase...

Poate nu v-ati dat seama: adevaratul circ se incheie. Oamenii cu talk-show au tras cat au putut pe aceasta ultima suta de metri, inainte de campania propriu-zisa. Cine se asteapta sa vada mult mai mult decat pana acum la televizor se inseala.

Va urma o luna plina de reglementari, de amenzi si de atentionari din partea CNA-ului. Si va mai urma o penibila cearta pe ratia de minute si de aparitii in studiourile electorale.

Iar aceasta certitudine nu poate decat sa-l indispuna pe alegator. Oamenii de campanie ai partidelor deja au pus in aplicare tot felul de planuri pentru ocolirea legii. In loc sa vedem sfasieri live intre politicieni, vom vedea cine va fi cel mai smecher, mai maiastru in ocolirea sau incalcarea legii...

Nu ma indoiesc, de exemplu, ca, asa cum a fost si la locale, va veni peste noi o avalansa de stiri precum: cutare a vizitat scoala cutare sau sala de sport cutare, a inaugurat cutare podet sau drumeag sau autostrada neterminata...

Exista o portita prin care poti sa-ti faci campanie electorala la stiri fara stres. Insa trebuie sa respecti o conditie: sa detii functii publice importante care sa furnizeze acele "stiri de interes public".

Din ce zona vin in majoritate aceste functii? Din partidul aflat la putere, bineinteles. Batalia nu se va da in emisiunile electorale (de care deja lumea e cam plictisita, dupa aventura din primavara), ci pe nisa "stiri de interes public cu politicieni".

Un pion important va fi Consiliul National al Audiovizualului. Care, pana acum, s-a aratat eficient in cazuri extra-politice. Chiar inutil de scrupulos in unele cazuri: sanctionarea show-ului Big Brother sau a unor trupe de hip-hop, de exemplu. Daca membrii CNA vor dormi in banci cum au dormit la locale, presimt ca ne vom plictisi intr-un hal fara de hal...