Autostrada Bucuresti-Pitesti va fi reproiectata, anul viitor, pentru corectarea unor greseli comise in anul 2000, in momentul efectuarii unor modernizari, erorile determinind mentinerea precipitatiilor in corpul soselei, a declarat Miron Mitrea, ministrul Transporturilor. "Exista doua solutii: fie ridicarea soselei cu circa un metru (...

), fie executarea unor santuri de drenaj cu o adincime de aproximativ un metru", a spus Mitrea. Valoarea totala a proiectului este estimata la aproximativ 200 milioane de euro. Mitrea a precizat ca proiectul va fi derulat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului in cadrul unui parteneriat public privat realizat cu o companie care va fi selectata la inceputul anului viitor.

Potrivit lui Mitrea, fostul ministru al Transporturilor din perioada in care a fost construita autostrada, Traian Basescu, a facut unele greseli in procesul de executie a proiectului. "Nu-l acuz ca a facut-o intentionat, nu a stiut", a spus Mitrea.

Mitrea a respins, totodata, criticile formulate de Basescu cu privire la selectia companiilor Bechtel - SUA si Vinci - Franta pentru construirea autostrazii Brasov-Bors, respetiv a tronsonului de autostrada Comarnic-Predeal. "Pentru autostrada Transilvania (Brasov-Bors) se va aplica o metoda moderna de constructie si acest lucru ii zapaceste pe multi.

Reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti (96 kilometri) a fost finalizata in toamna anului 2000, lucrarile fiind finantate de BERD, cu 53 milioane dolari si de Guvern, cu 44 milioane dolari. La citeva luni de la inaugurare, pe o portiune cu lungimea de 23 de kilometri au aparut gropi.