Biroul Electoral Central (BEC) a decis ieri ca, "atat in cazul presei scrise, cat si in cel al presei audiovizuale, contractele de publicitate comerciala nu pot fi transformate sau utilizate pentru difuzarea de publicitate cu scop de propaganda electorala".

"Este interzisa cedarea timpilor de antena in favoarea candidatilor si a partidelor politice participante la alegerile din 28 noiembrie, de catre societati comerciale cu capital public sau privat, institutii publice, organizatii neguvernamentale sau persoane fizice", se arata intr-un comunicat semnat de purtatorul de cuvant al BEC, Victor Pasca-Camenita.

Potrivit deciziei BEC, in presa scrisa publicitatea electorala se va face pe baze contractuale, contra cost, in timp ce in cazul presei audiovizuale spoturile electorale ce pot fi difuzate in timpul campaniei electorale vor fi cuprinse numai in cadrul emisiunilor electorale si a dezbaterilor electorale, avand caracter gratuit.

Tot ieri, Ralu Filip, presedintele Consiliul National al Audiovizualului, a anuntat ca va sanctiona in timpul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare si prezidentiale posturile radio si TV de la prima abatere de la textul Legii alegerilor generale, fara sa mai astepte, asa cum a facut la locale, ca acestea sa greseasca de trei ori inainte de a le da somatie.