Soft-ul si partile electronice reprezinta mai bine de 30% din pretul unui automobil nou, spun cei de la General Motors. Asta nu e nimic. IBM estimeaza ca, peste cinci ani, procentul va ajunge la 90%, iar Microsoft se gandeste foarte serios sa-si instaleze sistemul de operare pe masini.

S-au facut deja un milion de comparatii glumete intre masini si Windows. Ei bine, cineva s-a hotarat sa ia aceasta problema in serios: Microsoft face eforturi pentru a deveni si cel mai mare furnizor de software pentru producatorii de automobile.

Pentru asta va folosi o varianta a sistemului de operare Windows CE (botezata Windows Automotive) capabila sa controleze totul: de la sistemul audio-video si pana la sistemul de navigare prin satelit, scrie CNET News.

MODA. Cel mai mare producator de software incearca sa profite de "moda" din ce in ce mai raspandita a automobilelor inteligente. Din cate se pare, nu va mai trece multa vreme pana cand acestea vor intra in productia de serie, iar Microsoft vrea sa fie cel care le va dota cu sisteme de operare.

In acest scop, compania a prezentat un Hummer H2 si un Volvo pe care au fost instalate versiuni ale Windows Automotive.

Hummerul a primit microfoane si difuzoare conectate la un computer compact (300-400 Mhz, 32 MB memorie RAM si 32 MB memorie Flash) dotat cu un sistem GPS si tehnologie Bluetooth. Ideea este ca soferul isi poate folosi propriul telefon mobil cu Bluetooth pentru a se conecta la Internet.

Apoi poate folosi serviciile MSN pentru a afla informatii despre drum sau poate da comenzi vocale computerului pentru a-l indruma catre cea mai ieftina benzinarie aflata pe traseul sau, la o distanta mai mica de 50 de kilometri. Poate forma un numar de telefon prin comanda vocala s.a.m.d.

Incepand de anul viitor, 23 de modele Fiat, Lancia, Alfa Romeo sau Ferrari vor fi dotate cu tehnologia hands-free produsa sub marca Microsoft.

Windows CE este o versiune a sistemului de operare creata pentru dispozitivele mobile de mici dimensiuni precum PDA-urile. Interfata grafica este destul de apropiata de cea a Windos 95. In caz ca ati inceput sa va faceti griji, iata si ce-a de-a doua lamurire: sistemul de operare nu va controla directia sau franele.

Acestea vor functiona independent, deci nu vor ceda subit in caz ca vreun virus se hotaraste sa-si faca de cap "la bord". Problema se rezuma la comunicatii, orientare si divertisment. Cei de la Thomson, Pioneer si Delphi au anutat si ei ca se gandesc la solutii care le vor permite soferilor sa-si doteze masinile cu sisteme audio sau video comparabile cu cele pe care le tin in sufragerie.