Saptamanalul de afaceri “Banii Nostri” a lansat suplimentul “40/40” - topul celor mai de succes 40 de miliardari romani cu varste sub 40 de ani.

"40 sub 40" incearca sa surprinda profilul noii generatii romanesti de business. 40 de tineri sub 40 de ani care au reusit in afaceri isi vor povesti viata si afacerile si vor dezvalui fara sa se rusineze cum au reusit sa faca primul milion.

Noua elita de afaceri a Romaniei are marea calitate ca a trait putin sub comunism - multi dintre cei intervievati de noi erau in Decembrie 1989 elevi sau studenti - si, prin urmare, nu s-a contaminat de pe urma lui. “De aceea, multe dintre caracteristicile afaceristilor dintr-o generatie mai "inteleapta" nu vor mai aparea la cei tineri.

Nu ii vom gasi protagonisti in scandaluri financiar bancare si nu le vom citi numele in listele celor cu scutiri si reesalonari de la plata datoriilor la stat. De altfel, marea majoritate a celor 40, daca nu toti, n-au avut nimic in comun cu statul, si-au dezvoltat afacerile in mediul privat si au incercat sa inchege o piata concurentiala.

Spre deosebire de capitalistii "de cumetrie", ei emana in jurul lor alt aer si o alta atitudine. Nu-si etaleaza cu ostentatie bogatia, accepta fara aroganta o discutie sau un interviu, multi dintre ei locuiesc in apartamente de bloc, unii chiar in chirie.

Lupii tineri ai businessului autohton pot aduce o noua atitudine fata de sistemul de stat si fata de legile care guverneaza mediul de afaceri din Romania”, sustin autorii topului.

Fiecare dintre cei 40 de euromilionari este prezentat cu o scurta carte de vizita cuprinzand reperele personale: varsta, studii, anul inceperii afacerii, anul in care a depasit 1 milion de dolari cifra de afaceri, valoarea actuala a business-ului. Cei 40 sunt impartiti in patru categorii: vizionarii, speculantii, negociatorii, mostenitorii.

Articolele vor cuprinde si interviuri in care personajul principal va vorbi despre viziunea sa asupra businessului propriu, asupra dezvoltarii economice a Romaniei, despre reperele morale care sa guverneze viata sociala.