Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) strange oferte din partea unor investitori care se arata foarte dornici sa preia Tractorul Brasov, in acelasi timp in care italienii de la Landini asteapta aparitia actului normativ referitor la aceasta privatizare. Nu mai putin de 5 oferte consistente a primit pana acum AVAS pentru o eventuala reprivatizare a uzinei brasovene.

Este vorba in primul rand despre oferta depusa de un consortiu romanesc compus din peste 10 mari producatori agricoli, apoi de cea depusa de MYO-O Semanatoarea, o alta de la Sanko Holding (Turcia), apoi Same Deutz (Italia) si, nu in ultimul rand, cea depusa de Mahindra&Mahindra (India).

Mircea Ursache, presedintele Autoritatii, ne-a declarat ca acel consortiu romanesc, care pare preferat in lupta pentru o eventuala reprivatizare a societatii brasovene, este format din "10 pana la 15 dintre cei mai mari producatori agricoli ai Romaniei".

Deocamdata insa, seful AVAS a spus ca nu sunt semne de alarmare cu privire la posibilitatea reprivatizarii si a repetat ca Autoritatea inca asteapta ca Landini sa preia Tractorul in termen de maximum 15 zile de la data publicarii in "Monitorul Oficial" a legii de aprobare a ordonantei referitoare la privatizarea uzinei.

Intre timp, in asteptarea noului proprietar, situatia societatii brasovene este din ce in ce mai dificila din punct de vedere financiar. Recent, conducerea societatii Tractorul a primit din partea AVAS mandat sa vanda o serie de active care nu fac parte din fluxul de productie. Mai mult decat atat, Senatul a decis ca AVAS sa acorde un imprumut rambursabil pentru Tractorul Brasov.

Numai ca acest imprumut va ajunge la societate mult mai tarziu decat era de asteptat sau deloc din cauza ca este considerat ajutor de stat si astfel va necesita autorizarea din partea Consiliului Concurentei.

Contractul de privatizare a societatii brasovene cu Landini a fost semnat in luna septembrie a anului 2003, iar valoarea totala a tranzactiei a fost de 45,3 milioane de euro.