Pustii isi abandoneaza jucariile, barbatilor nu prea le mai place televizorul, iar bunicutele isi cheltuiesc pensia pe DVD-uri si LCD-uri. Cele mai surprinzatoare rezultate ale unui astfel de sondaj au fost publicate de grupul bancar Lloyds TSB: 24% dintre persoanele in varsta de peste 50 de ani isi cheltuiesc o parte semnificativa a veniturilor lunare pe gadgeturi.

Evident, procentul nu este valabil in tara noastra, insa ofera indicii despre preferintele consumatorilor la nivel mondial.

CE LE PLACE… Nici obiceiurile barbatilor nu mai sunt ce au fost odata. Potrivit unui studiu realizat de Nielsen Media Research, barbatii intre 18 si 34 de renunta putin cate putin la televiziune in favoara jocurilor video. Timpul petrecut de acestia in fata televizorului s-a diminuat cu 12% in ultimul an. In schimb, acelasi grup a petrecut cu 20% mai mult timp jucandu-se pe computer.

Copiii sunt, de departe, cei mai mari adepti ai noilor tehnologii. Pustii intre 5 si 12 ani petrec mai mult timp butonand decat jucandu-se cu masinute, puscoace sau maimutoi de plus. O spun cei de la Electronic Arts (cei mai mari producatori mondiali de jocuri electronice). Nu va inchipuiti ca femeile sunt imune.

Acestea sunt atrase in mod special de jocurile "sociale" precum "The Sims", spun cei de la Nielsen Interactive Entertainment. In plus, prefera sa se joace pe Internet si descopera "viciul electronic" putin mai tarziu decat sexul opus.

GENERATIA COUNTER STRIKE. 55% dintre gamerii adolescenti asculta melodiile nou lansate mai intai intr-un joc video, apoi la radio sau televiziune, spune Steve Schnur, directorul executiv al companiei Electronic Arts. Mai nou, toti artistii vor sa apara in jocurile electronice.

Explicabil, dat fiind ca un cantec este ascultat de vreo 600 de milioane de ori, daca este inclus pe "coloana sonora" a unui joc de succes. Snoop Dogg, Nelly, Christina Aguilera, Justin Timberlake sau Green Day sunt ultimele nume aparute pe carcasele CD-urilor cu jocuri Electronic Arts.

HYPER-BUNICUTELE

Din ce in ce mai multe persoane in varsta de peste 50 de ani se "doteaza" cu DVD-uri sau macar CD-playere. Un sfert dintre acestia isi cheltuiesc banii in mod frecvent pe muzica sau filme. Este concluzia unui studiu comandat de grupul bancar international Lloyds TSB.

Obiceiurile seniorilor incep sa se asemene cu cele ale tinerilor, explica Jacqueline Smith, sefa Lloyds TSB 50+.

Ba chiar ii depasesc pe cei de 30 de ani: 24% dintre persoanele de peste 50 de ani intervievate au declarat ca nu fac economii atunci cand vine vorba sa-si cumpere gadgeturi. Prin comparatie, doar 19% dintre cei de 30 de ani obisnuiesc sa cheltuiasca sume importante pe gadgeturi.

PREZENTI

"Toti artistii vor sa apara in jocurile video. Intr-un joc popular, o melodie poate fi ascultata de 600 de milioane de ori. Mai mult decat pe orice post de radio." - Steve Schnur - director executiv al Electronic Arts