Din 16 noiembrie, se deschide circulatiei al treilea tronson din Autostrada Soarelui, Lehliu - Drajna. Proiectul unei autostrazi occidentale nu mai este doar un vis. Spre Constanta, pe o lungime de 100 de kilometri soferii pot accelera pana la 130 km/h si nu mai au de asteptat la culoarea rosie a semafoarelor. Se economisc astfel timp, benzina si bani.

Pentru cei care transporta marfa din si spre Portul Constanta, costurile de transport sunt reduse mult mai mult.

Al treilea tronson al autostrazii Bucuresti – Constanta, in lungime de 42 de km, are 4 benzi de circulatie, cate doua fiecare sens. Accesul pe autostrada se face printr-un nod rutier, in zona localitatii Drajna. Intersectiile drumurilor nationale cu autostrada au fost transformate in pasaje, pe acest tronson numarandu-se 8 pasaje si 12 poduri.

Primele doua tronsoane din Autostrada Soarelui, Bucuresti-Fundulea-Lehliu, in lungime de 56 de km, au fost date in folosinta in vara acestui an. Cei 100 de kilometri construiti au fost finantati de Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei.

In timp ce al treilea tronson e aproape de finalizare, se continua lucrarile pe sectoarele Drajna - Fetesti si Fetesti – Cernavoda, cu finantare ISPA si Guvernul Romaniei.

Strategia de constructie de autostrazi, conturata in 2001, s-a concretizat in 2004 in prima autostrada la standard european, pe coridorul de transport Pan-European IV. Romania se situeaza in prezent pe ultimele locuri in Europa din punct de vedere al numarului de kilometri de autostrada construiti, insa prin santierele deschise in tara se incearca depasirea acestei pozitii.