Romanii se inghesuie in numar din ce in ce mai mare sa cumpere noua Dacie Logan. Cerererea neasteptat de mare de automobile a luat prin surprindere conducerea de la Dacia Pitesti, care a hotarat ca, de la 1 ianuarie 2005, sa se treaca de la doua la trei schimburi de lucru.

"Pentru a asigura un nivel de productie corespunzator cererii si pentru a mari cadenta de fabricatie, incepand cu anul viitor vom trece la trei schimburi de lucru", ne-au declarat oficiali ai grupului. Acestia spun ca, pana in acest moment, numarul de masini Logan vandute a ajuns la peste 13.000 pe piata romaneasca si circa 3.200 la export, iar cererile sunt de peste 10.000 de masini.

"Cifrele depasesc cu mult previziunile noastre din momentul lansarii pe piata a masinii. Noi previzionam atunci ca vom vinde in acest an cam 11.000 de masini", ne-au mai declarat sursele citate. Avand in vedere cererea inregistrata pana in acest moment, oficialii de la Dacia Renault si-au revizuit previziunile pentru acest an. "Vanzarile vor ajunge la circa 25.

000 de masini pana la sfarsitul acestui an, din care 5.000 la export", considera oficialii Dacia. Mai mult, pentru a face fata onorabil numarului mare de cereri, conducerea Dacia Pitesti a decis marirea termenului de livrare pentru Logan de la 90 de zile la 180 de zile. Numarul mare de cereri este confirmat si de dealerii auto care vand Dacia Logan.

"Cererea este nesperat de mare, in medie pe zi incheiem intre 15-20 de contracte, dar sunt si zile, mai ales la sfarsitul saptamanii, cand putem sa ajungem la 30-40 de cereri ferme de masini", ne-a declarat un dealer din Pitesti. El spune ca daca inainte de aparitia Loganului se lucra si pe stoc, acum nu mai este posibil acest lucru nici macar pentru Solenza sau Dacii carosate.

"Se pare ca romanii au inceput din ce in ce mai mult sa aprecieze masinile romanesti, care corespund ca pret si calitate cerintelor lor", ne-a mai spus dealerul. Un alt dealer din Bucuresti ne-a declarat ca cele mai solicitate variante sunt cele cu dotari suplimentare. "Cei care opteaza pentru Logan sunt cei cu venituri medii, care nu-si permit o masina straina noua.

Circa 50-60 la suta din cereri sunt pentru variantele cele mai accesorizate", ne-a mai declarat dealerul din Bucuresti. La export, Dacia a fost vanduta pana in acest moment in Ungaria, Cehia si Slovacia, iar in curand urmeaza Turcia. Incepand de anul viitor, Dacia Logan va fi comercializata si pe piata din Europa de Vest.

"Fabrica de la Pitesti fiind singura care trebuie sa asigure aceasta cerere, probabil ca se va avea in vedere reangajarea unei parti din personalul disponibilizat", ne-au mai declarat sursele citate.