Piata de electrocasnice si electronice va atinge in acest an un nivel de circa 570 de milioane de euro, mai putin cu 12-15 la suta fata de anul trecut, cand volumul total al vanzarilor a fost de 600 de milioane de euro, a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Marius Ghenea, presedintele grupului Flanco International.

"Aceasta scadere a fost previzibila si este doar o corectura a exploziei din 2003. Pentru anul 2005, piata isi va reveni si vom asista la o crestere cu 15 la suta, astfel incat piata va ajunge cel putin la nivelul din 2003", a explicat Ghenea, cu prilejul lansarii unui nou sistem de comercializare a produselor electrocasnice.

In opinia lui, in urmatoarea perioada vom asista la o scadere a ponderii vanzarilor de produse electrocasnice si electronice prin sistemul creditului de consum in favoarea vanzarilor cu banii jos. "In prezent, procentul este 70 la suta vanzari pe credit si 30 la suta vanzari cu plata pe loc. In urmatorii ani, situatia va fi de 50 la 50 la suta", a mai spus presedintele Flanco.

El explica aceasta tendinta prin faptul ca puterea de cumparare a romanilor este in crestere si ca din ce in ce mai multi consumatori isi dau seama de costurile pe care le implica un credit de consum.

"Desi aparent este mai convenabil sa cumperi in rate, in realitate costurile unui credit de consum sunt mari, lucru ce va determina pe tot mai multi romani sa achizitioneaze produse cu plata cash", a mai precizat Ghenea. Cu toate acestea, presedintele Flanco spune ca "mai sunt multe de facut pe piata creditului de consum", iar potentialul pietei romanesti este inca foarte mare.

"Competitia a devenit din ce in ce mai puternica si, pentru a atrage mai multi clienti, actorii de pe piata trebuie sa gaseasca noi metode de a-si mari cota de piata", a mai spus Ghenea. Studiile arata, mai spune Ghenea, ca in majoritatea cazurilor consumatorii verifica preturile produselor in diferite magazine inainte de a face o achizitie.

Noul concept lansat de Flanco consta in garantarea celui mai bun pret. "Daca in urma achizitionarii unui produs de la Flanco, consumatorul gaseste unul identic in magazinele concurente, la un pret mai mic decat cel platit deja catre Flanco, acesta va primi inapoi diferenta de pret", a precizat Cotiso Hanganu, director de produs in cadrul grupului.

Inapoierea diferentei de pret se poate solicita in termen de sapte zile de la data cumpararii, pe baza unei cereri scrise de rambursare, validata si depusa in magazinul Flanco din care a fost cumparat produsul. Lista magazinelor cu care se pot compara preturile cuprinde Altex, Domo, Cosmo, Media Galaxy, Cora si Carrefour.