Prima runda a concursului "Campion", lansat sub egida Centrului Virtual de Excelenta "Siveco", a demarat deja. Problemele propuse in acest veritabil antrenament on-line pentru olimpiadele internationale de informatica au fost rezolvate de 913 elevi. Problemele au fost propuse de antrenorii lotului national de informatica si de fosti olimpici internationali.

Ideea concursului, initiat de profesorii Emanuela Cerchez si Marinel Serban de la Liceul de Informatica "Grigore Moisil", a pornit de la necesitatea stimularii competitiei informatice si realizarii unui mediu permanent de pregatire si testare pentru elitele din domeniu.

"Suntem extrem de incantati de prezenta masiva a celor de "grupa mica" (elevi pana la clasa a IX-a inclusiv), acestia fiind in numar de 321", a afirmat profesoara Emanuela Cerchez.

Finala primei editii a concursului "Campion" s-a desfasurat la Poiana Pinului in luna aprilie a acestui an. Unul dintre finalisti, Silviu Ganceanu, a castigat ulterior aurul olimpic la Olimpiada Internationala de Informatica Atena 2004.

La "Campion" poate participa orice elev care are acces la un computer conectat la Internet. Competitia este structurata pe mai multe grupe de varsta: grupa mica - elevi pana la clasa a IX-a inclusiv, grupa mijlocie - elevii din clasa a X-a si grupa mare - elevii din clasele XI-XII.

Pentru cei mici, dar avansati in domeniul pregatirii informatice exista posibilitatea de a concura la o grupa mai mare. Cei inscrisi in concurs fac pregatire in runde. In cadrul unei runde sunt propuse spre rezolvare cate doua probleme de factura algoritmica.

Rezolvarea unei probleme presupune implementarea solutiei in unul dintre limbajele de programare Pascal, C sau C++ si trimiterea acesteia spre evaluare prin intermediul site-ului. Rundele de pregatire alterneaza cu cele de concurs. La o runda de pregatire sunt propuse probleme pe care participantii urmeaza sa le rezolve in doua saptamani.

O data pe luna are loc o runda de concurs in care participantii rezolva problemele propuse contra timp.