Conform datelor oficiale, Societatea Romana de Televiziune (SRTV) reusise performanta de a acumula in 2003 datorii curente de peste 281,6 mld. lei (circa 7,5 mil. euro). Surprinzator, desi SRTV primise o alocatie consistenta de la stat (peste 521,61 mld. lei, echivalent a 13,88 mil. euro), aceasta incheiase anul financiar precedent cu o datorie la bugetul de stat de 127,46 mld. lei (3,39 mil.

euro) si cu plati restante catre personal de 2,41 mld. lei (596.826 de euro). La ora actuala, conform MFP, SRTV nu mai are debite catre stat, institutia din Pangratti reusind sa-si acopere datoria publica dupa rectificarea bugetara.

Desi nu sta pe roze din punct de vedere financiar, SRTV - televiziune sustinuta in cea mai mare pare din venituri dintr-o taxa publica - isi permite sa "investeasca" sume consistente pentru achizitionarea de autoturisme de lux. Recent, SRTV a achizitionat 17 autoturisme Opel Zafira Comfort 2,2 DTR Turbodiesel (5 usi si 7 locuri) pentru care va plati peste 13,05 mld. lei, inclusiv TVA.

Facand un calcul simplu, rezulta ca pentru fiecare autoturism, SRTV va achita 18.598 euro, pret destul de piperat pentru o institutie care se bazeaza in mare masura pe bani publici.

Din datele furnizate de SRTV, la licitatia organizata in vederea achizitionarii de autoturisme au depus oferte sapte firme, dintre acestea fiind declarata castigatoare Erebus cu 97,14 p. dintr-un total de 100. "Criteriile stabilite prin caietele de sarcini au fost: pret - 75 p.; termen de garantie cel mai mare - 20 p.; termenul de livrare - 5 p.

", sustine SRTV, care, referindu-se strict la criteriul "pret", recunoaste ca la acest capitol Erebus a fost devansata. "Erebus a obtinut: 72.14 p. - pret, 20 - garantie, 5 - termen livrare, iar German Top Trading SRL 75 p., 13.33 p., respectiv 5 p.". Cu alte cuvinte, pentru SRTV nu a contat pretul, ci... termenul de livrare si garantia, caracteristici ce coincid la orice dealer.

Intrebati de ce licitatia a fost organizata in 28 iunie, iar contractul a fost semnat cu Erebus abia in 13 octombrie (n.r.

- in acest caz criteriul "termen de livrare" nu mai sta in picioare), oficialii SRTV s-au marginit sa explice ca amanarea s-a produs din cauza ca o alta companie participanta la licitatie a depus contestatie la MFP": "Aceste formalitati au impus suspendarea procedurii pana la solutionarea contestatiei si intarzierea momentului semnarii contractului".

Cat despre faptul ca in caietul de sarcini fusesera solicitate circa 40 de conditii tehnice ce favorizau achizitionarea unui anumit tip de automobile, nici vorba. Intrebati de ce n-au achizitionat autoturisme autohtone, oficialii SRTV au avut un raspuns sec, ce dovedeste ca ceva a fost putred in...

Pangratti: "Nici una din firmele care au cumparat caietul de sarcini n-a depus oferte care sa fi inclus si autoturisme productie interna".

Cine este Erebus

Conform datelor oficiale, Erebus Tehnics International SRL (dealer Opel) e o companie avand ca asociat unic pe Woodfern Limited - off-shore din Cipru, care mai detine 95% din Power Trade SRL.

Administratorul Erebus este ex-directorul general al AVIS Romania, Masca Lucian Marius, o persoana influenta pe piata auto, implicata (ca asociat sau administrator) in mai multe companii in care se regasesc off-shore-uri cipriote. Din datele MFP rezulta ca cel putin in ultimii patru ani (2000 - 2003) Erebus n-a avut o situatie financiara de invidiat, ea inregistrand doar pierderi (2000 - 3,3 mld.

lei, 2001 - 5,5 mld. lei 2002 - 10,1 mld. lei, 2003 - 3,7 mld. lei).