Numarul masinilor pe care romanii le scot la vanzare pe site-urile Internet s-a dublat in 2004 fata de anul trecut. Site-urile romanesti unde pot fi gasite cele mai multe anunturi de vanzari de masini sau unde cauta informatii si oferte cele mai multe persoane care ar vrea sa cumpere o masina second hand sunt, conform unui studiu realizat de firma Neogen, Autovit.ro, Masini.ro si Neogen.ro.

In ciuda ofertei foarte bogate - peste 3.000 de anunturi noi adaugate in fiecare luna, acoperind aproape orice marca de autoturism, masinile la "mare cautare" raman batranele Dacii - cu peste 600 de anunturi de vanzare. Locul doi in preferintele internautilor este ocupat de bolizii germani: Opel - cu 335 oferte si Volkswagen - cu 293 oferte.

Urmatoarele in clasament sunt Daewoo - cu 185 de anunturi si Renault - cu 159 de anunturi. Masinile de lux precum BMW sau Mercedes sunt mai rar la vanzare pe Internet - circa 150 de anunturi pentru fiecare marca. In privinta modelelor si a anilor de fabricatie, oferta este la fel de variata.

Unele din autoturismele care abia s-au lansat pe piata romaneasca sunt deja de vanzare in varianta second hand pe Internet. Astfel, pe Neogen se poate cumpara Mercedes 220 c, produs in 2004, cu numai 9.000 de euro sau un BMW seria 5 cu 15.000 euro. Cele mai ieftine masini sunt, evident, Daciile. Pentru un Logan second hand ar trebui sa platiti intre 6.500 si 8.200 de euro.

Popularele Dacii 1310 se vand cu preturi intre 200 si 3.800 de euro, iar pentru o SuperNova se cer intre 1.200 si 4.500 de euro, in functie de anul de fabricatie si de numarul de kilometri parcursi. Insa pretul nu este elementul decisiv pentru cumparatorii de masini second hand.

Un sondaj efectuat de Neogen in randul internautilor a scos la iveala faptul ca numai 27,1 la suta din romani isi aleg masina in functie de pret. Restul de peste 70 la suta din cumparatorii de masini se uita mai intai la aspecte precum: performantele -20,7 la suta, siguranta -18,3 la suta, designul -13,3 la suta.