Romanii vor putea sa comande prin Internet, de pe un site aproape romanesc, electronice cu 30%-40% mai ieftine decat de pe piata interna.

Am spus "un site aproape romanesc" pentru ca el este initiat de romani, dar firma este un joint-venture infiintat in SUA impreuna cu o alta firma americana. De altfel, marfurile vor fi expediate prin UPS din depozitele americane si vor beneficia de asigurare, in caz de deteriorare. Pentru inceput, vor fi cateva mii de produse.

Acestea vor beneficia de garantie internationala si vor putea fi cumparate si cu cartile de plata romanesti.

REORIENTARE. Initiativa este a detinatorilor site-ului softpedia.com, cel mai vizitat site din Romania, si a DotCommerce LTD USA. Acesta ofera informatii si programe software utile atat impatimitilor de calculatoare, cat si utilizatorilor obisnuiti si are peste un milion de vizitatori unici intr-o saptamana.

O mare parte dintre acestia sunt insa din strainatate. De altfel, initial, site-ul a fost orientat pentru piata romaneasca, dar din cauza unui grad redus de penetrare a Internetului, intreprinzatorii s-au gandit sa atace si publicul international. Au oferit si o versiune in limba engleza, iar apoi au schimbat numele deoarece simpla particula ".

com" aducea o incredere mult mai mare publicului international decat ".ro".

Numai costurile lunare pentru serverele conectate la Internet inseamna aproape 3.000 de euro. Ele sunt acoperite insa de veniturile din publicitatea vanduta pe site. Despre acestea, intreprinzatorii prefera sa nu vorbeasca. Spun doar: "Avem bani pentru Romania".

LANSARE. Aproximativ aceeasi traiectorie o are si magazinul virtual ce se va gasi la adresa www.softpediamall.com. Punctul de plecare al lui a fost greutatea de a cumpara din Romania produse IT din site-urile straine. Ulterior insa, initiatorii au realizat si potentialul pe care afacerea il are in a vinde publicului american.

"Mall-ul va fi lansat categoric luna aceasta, dar in formula beta", spune Catalin Garmacea, general manager al SoftNews Net SRL, cea care produce site-ul www.softpedia.com.

CARTI

Magazinul virtual va contine si cartile editurii Pearson, cea care realizeaza si ziarul Financial Times. Acestea vor fi vandute doar in Romania si, datorita parteneriatului strategic incheiat, cartile vor avea preturi preferentiale, mult mai mici decat cele din strainatate. O carte vanduta in strainatate cu 187 de dolari va putea fi cumparata de pe acest site cu doar 120 de dolari.

"De trei ani de zile am dus negocieri cu Person", ne spune Madalin Matica, director of European Operations al DotCommerce Impex SRL, divizie a DotCommerce LTD USA, firma partenera in mall-ul virtual.