Femeile ii "ajung din urma" pe barbati in ceea ce priveste modul in care accepta si privesc tehnologia. Aceasta este concluzia unui studiului "Women, Technology and Lifestyle" ("Femeile, tehnologia si stilul de viata"), realizat de compania Harris Interactive, la comanda Intel.

DIFERENTE. Realizatorii au examinat diferentele intre atitudinea barbatilor si cea a femeilor fata de tehnologie. Studiul dezvaluie faptul ca foarte multe femei folosesc noile tehnologii in viata de zi cu zi.

"In intreaga lume, femeile accepta tehnologia ca pe un element integrat in viata lor personala si profesionala, dar si destinat unor ocazii sociale, spirituale sau romantice", a declarat dr. Genevieve Bell, antropolog cultural in cadrul Intel.

Studiul interactiv Intel/Harris arata ca femeile (in proportie de 58%) se simt la fel de pierdute ca si barbatii daca nu isi verifica mesajele de e-mail cel putin o data pe zi.

In plus, femeile continua sa isi doreasca tot mai multe de la tehnologia lor, caci majoritatea femeilor (62%), ca si majoritatea barbatilor (66%), sunt entuziasmate de ideea de a invata sa foloseasca noi caracteristici ale computerului lor.

PROCENTE. Femeile implicate in studiu au demonstrat ca ele deschid calea in materie de acces wireless la Internet, caci mai multe femei decat barbati considera ca aceasta este una dintre cele mai importante caracteristici pe care trebuie sa le aiba un laptop (39% dintre femei fata de 29% dintre barbati).

Si barbatii (51%), si femeile (48%) sunt de acord ca aeroportul este primul pe lista locatiilor in care e util sa existe acces wireless la Internet. Totusi, femeile (38%) isi doresc mai mult decat barbatii (30%) sa existe o conexiune wireless in cabinetele medicale. Cu numai doi ani in urma, 54% dintre femei declarau ca s-ar panica daca si-ar lasa laptop-ul nesupravegheat intr-un loc public.

In 2004, acest procent a crescut la 87%. (Cristian Ionita)

DOAMNELE "TIF"

Cercetatorii au ajuns chiar la concluzia ca a aparut un nou tip de femeie, cu cunostinte solide in domeniul tehnologiei, pe care au botezat-o femeia "TIF" (prescurtare de la Technology Involved Female – femeia implicata in tehnologie).

Ea se regaseste in diverse segmente de varsta sau profesionale, de la tinerele femei care au crescut inconjurate de tehnologie si pana la femeile care au luat contact cu tehnologia la locul de munca. Spre exemplu, 50% dintre femeile tinere chestionate au raspuns ca urmatorul lor computer va fi un laptop. Doar 43% dintre barbati vor sa-si schimbe computerul de pe birou pe un laptop.