Luna decembrie reprezinta o ocazie importanta pentru ca magazinele virtuale de pe Internet sa-si rotunjeasca veniturile. Este, de asemenea, o perioada considerata oportuna pentru lansarea unora noi. Reprezentantii magazinelor virtuale sustin ca in preajma sarbatorilor vanzarile cresc cu pana la 50 la suta.

Explicatia: cei care n-au timp de cumparaturi sau vor sa evite aglomeratia din magazine pot face cumparaturile de Craciun intr-o scurta pauza de la munca si chiar fara a se misca din fata biroului. Asa ca, acolo unde este cerere, si vanzatorii s-au grabit sa vina cu o oferta pe masura.

Fata de anul trecut, cand magazinele virtuale de pe Internetul romanesc puteau fi numarate pe degete, anul acesta numarul site-urilor de unde pot fi comandate produse a crescut foarte mult, in prezent, pe portalul Trafic.ro fiind inregistrate peste 70 de situri pe care poposesc zilnic cel putin 1.000 de romani.

Interesul pentru site-urile de cadouri de Craciun a crescut foarte mult in ultimele zile, acestea trezindu-se cu mai multi vizitatori chiar fara sa fi investit nici un leu in promovare sau marketing. Pe cele mai populare site-uri cu cadouri de Craciun, vizitatorii sunt fie clienti fideli, fie persoane in cautare de cadouri pe Internet. Statisticile furnizate de Trafic.

ro arata ca site-urile de comert electronic sunt accesate fie in urma cautarilor pe motoarele de cautare precum Google, fie direct de cei care stiau de ele dinainte. Magazinele virtuale care se bucura de cel mai mare succes in perioada sarbatorilor sunt librariile, site-urile de calculatoare, electronice si electrocasnice si mai nou, site-urile specializate in cadouri, arata statisticile Trafic.

ro. Site-ul librarie.net este vizitat zilnic de cel putin 2.500 de internauti, numarul acestora fiind cu circa 10 la suta mai mare decat in noiembrie sau octombrie. Insa fata de lunile de vara, traficul de pe site a crescut cu cel putin 50 la suta. Librarie.net este un fel de piata virtuala unde se vand diferite carti.

Oferta nu apartine administratorilor site-ului, ci editurilor, anticariatelor sau chiar persoanelor fizice care incheie parteneriate cu site-ul. Intre site-urile al caror trafic creste spectaculos in perioada sarbatorilor se numara si cele specializate in oferirea de cadouri. Pe site-ul cadoultau.

ro pot fi cumparate de la decoratiuni de Craciun si aranjamente florale, pana la bijuterii si cosmetice. Daca aranjamentele florale de lux pot atinge preturi de pana la 4,3 milioane de lei, pe cadoultau.ro se pot gasi si cadouri mai accesibile: cercei de argint la mai putin de 300.000 lei sau seturi de cosmetice la aproape 400.000 lei.

Din oferta nu lipsesc nici brazii de Craciun, la preturi putin cam piperate, e drept... 2,5 milioane de lei. In ultimele doua-trei luni, site-ul a avut circa 20.000 de vizitatori lunar, insa in decembrie, statisticile Trafic.ro indica cresterea numarului de vizitatori pana la circa 25.000. De pe site-ul cadoultau.ro se pot cumpara si jucarii de plus sau aranjamente de baloane.

Un alt site care "a prins aripi" in preajma sarbatorilor este comenzi.ro. Din oferta clasica fac parte electronicele, sculele precum masinile de gaurit sau de slefuit, dar si jucariile cu telecomanda sau telescoapele. "Vanzarile cresc in decembrie cam cu 50 la suta.

Cele mai cautate sunt jucariile si gadgeturile precum mp3 playerele si combinele muzicale", ne spune Dan Albu, director executiv la firma care administreaza comenzi.ro. Alte site-uri au dat dovada de inventivitate maxima cand vine vorba de cadouri pentru cei dragi.

Astfel, o mica firma din Bucuresti s-a lansat in afaceri vanzand cufere pentru comori si mesaje in sticla: ultima moda in cadouri de Craciun. Cufarul, sticla si hartia pe care e tiparit mesajul iti dau impresia ca postasul ti-a lasat la usa o comoara veche de secole. Inauntru se afla insa un mesaj personalizat cat se poate de recent. "Ne-am lansat pe piata de vreo 2 luni.

Pana acum am vandut circa 200 de mesaje, deci cred ca ideea a prins bine la romani", spun reprezentantii site-ului Comoaramea.ro.