OMV a finalizat, marti, preluarea pachetului de actiuni reprezentind 51% din capitalul social al Petrom, informeaza un comunicat al grupului petrolier austriac.

Compania austriaca a achitat Ministerului Economiei si Comertului suma de 669 milioane euro pentru achizitia directa a unui pachet de 33,34% din actiunile Petrom si a participat cu alte 830 milioane euro la operatiunea de majorare a capitalului social prin care a dobindit participatia majoritara.

Potrivit comunicatului, fondurile aferente majorarii de capital vor fi alocate investitiilor viitoare la Petrom. Anul viitor vor fi investite fonduri de pina la 400 de milioane euro, astfel incit Petrom sa devina un centru regional de exploatare si rafinare, marketing si retail in regiune.

Prioritatile pentru sectorul upstream (extractie si productie) vor fi utilizarea noilor tehnologii de explorare si cresterea productivitatii, ceea ce include modernizarea si automatizarea capacitatilor de productie si a retelei de conducte.

Pentru partea de rafinare, retail si marketing (sectorul downstream), investitiile vor fi alocate pentru adaptarea la standardele impuse de Uniunea Europeana, si modernizarea instalatiilor din rafinarii. De asemenea, vor fi realizate o serie de investitii pentru a creste eficienta marketingului.

"Pentru a atinge aceste obiective, dupa finalizarea preluarii pachetului majoritar, 80 de manageri ai OMV vor activa in diverse locatii ale Petrom. Noul board director si managementul companiei Petrom vor fi numite in ziua finalizarii (n.r - marti)", se mai arata in comunicat.

Reprezentantii OMV amintesc si de asumarea de catre autoritatile romane a responsabilitatii referitoare la poluarea istorica, precum si garantarea stabilitatii fiscale pentru sectorul upstream in urmatorii zece ani.

In urma achizitiei Petrom, OMV devine cel mai mare grup petrolier din Europa Centrala, cu rezerve estimate la 1,4 miliarde barili echivalent petrol si aproape 2.400 statii de distributie a carburantilor in 13 tari din regiune.

Cota de piata a OMV in sectorul de rafinare si marketing a crescut la 18%, ceea ce inseamna atingerea obiectivelor stabilite in strategia grupului astriac la nivelul anului 2008.