Vanzarile prin comert electronic au crescut in 2004 cu aproximativ 50% fata de anul trecut, desi pentru multi dintre noi achizitiile on-line reprezinta inca o necunoscuta. Astfel, tot mai multi utilizatori de Internet apeleaza la acest tip de comert pentru ca nu necesita deplasarea pentru cumpararea produsului mult dorit. In plus, produsele sunt deseori mai ieftine decat cele din magazinul clasic.

Asta pentru ca magazinele on-line nu au cheltuieli de intretinere si astfel isi permit sa practice un adaos comercial mic la toate produsele vandute.

Trebuie spus ca pe langa faptul ca fata de anul trecut numarul de clienti le-a crescut simtitor, cele 20-25 de magazine virtuale "serioase" existente pe piata on-line din Romania se lauda ca in aceasta perioada comenzile la produsele lor au crescut uneori si cu 100% fata de perioada similara a anului trecut.

"O data cu cresterea numarului de utilizatori de Internet, cresc si profiturile magazinelor virtuale. In perioada Sarbatorilor comenzile aproape se dubleaza, dat fiind faptul ca vrem sa facem cadouri mai ieftine fara a depune prea mult efort", este de parere Dan Albu, directorul unui mare magazin de acest gen.

Cu toate ca putem vorbi de o crestere mare a clientilor magazinelor de acest fel, nu putem face o comparatie in acest sens intre Romania si tarile din Uniunea Europeana, unde comertul virtual este o adevarata industrie. Albu spune ca de vina este "slaba penetrare a Internetului pe piata si numarul relativ mic de calculatoare".

Procedura de cumparare a produsului de la un magazin virtual este simpla. Trebuie creat un cont pe siteul magazinului accesat, alegi produsele dorite, dupa care trimiti comanda. In scurt timp esti contactat telefonic de catre magazin pentru a verifica autenticitatea comenzii.

Dupa aceasta etapa, urmeaza ca in curand sa intri in posesia bunului. Plata se poate face ramburs sau la sediul firmei care detine magazin virtual.