Luand in considerare rezultatele facute publice in piata pana in prezent, promotia nationala Timisoreana poate fi considerata una dintre cele mai de succes promotii desfasurate in acest an.

Cercetarea efectuata de Daedalus Consulting pentru masurarea impactului ei arata ca promotia s-a bucurat, in perioada iulie - septembrie 2004, de cea mai mare notorietate spontana in categoria promotiilor la bere, ajungand la 26,8%, in timp ce notorietatea asistata a promotiei a fost de asemenea cea mai ridicata, cu un procent de 35,7%.

Volumul vanzarilor de Timisoreana Lux la sticla din perioada iulie – septembrie a fost cu 114% mai mare, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar volumul total al vanzarilor de Timisoreana Lux (sticla, draft si doza) a fost cu 98% mai mare fata de sezonul de varf de anul trecut.

„Intr-o piata extrem de competitiva, Timisoreana isi continua ascensiunea. Ne putem mandri cu cea mai ridicata notorietate dintre promotiile care au avut loc in acesta vara pe piata berii, cu una din cele mai ridicate rate de raspuns din partea consumatorilor, in raport cu promotiile care au avut loc in ultimii ani in Romania si cu dublarea vanzarilor, comparativ cu anul precedent.

Berea excelenta, comunicarea relevanta, premiile atractive, mecanica simpla, investitia in media si o echipa „pe cinste” au facut posibil acest succes”, spune Mihai Bonca, brand manager Timisoreana.

Compania de Bere Romania (CBR), care detine marca Timisoreana a fundamentat aceasta promotie impreuna cu cele trei agentii, care sunt gardienii marcii; in ordine alfabetica: Lowe - agentia de creatie, Mercury Promotions – agentia de BTL si Zenith Media – agentia de media.

Mesajului promotiei – “Timisoreana da premii la greu!” – a fost transmis prin intermediul unui spot TV, al unui spot radio, al unei campanii de panouri, precum si cu o serie variata de materiale pentru promovarea produsului la punctele de vanzare.

“Pentru noi a fost o placere sa lucram la o promotie atat de bogata in premii, iar ideea spotului a aparut foarte repede: am cautat cea mai „dramatica” situatie in care ai nevoie de o masina. De unde si autostopistul – victima a celor doi “sadici” care au castigat deja Solenza.

Sirul nesfarsit de camioane pline cu premii a fost un mod de a arata amploarea promotiei si un alt instrument de tortura pentru bietul autostopist dar si pentru noi, deoarece fiecare dubla cu camioane dura cam o jumatate de ora... Figurantii speciali – biciclistul, caruta din final – au fost racolati la fata locului”, povesteste Mihai Coliban, directorul de creatie al Lowe.

“Planificarea atenta a mesajului promotional imbinata cu mesajele tactice (testimoniale) menite sa tina treaza atentia consumatorului si sa confere credibilitate promotiei au adus claritate si fluenta in derularea campaniei, care a beneficiat si de suport radio. Acesta s-a dovedit a fi un un mediu eficient pentru "call to action".

In premiera pentru Timisoreana, am implementat o campanie de panotaj, curata, vizibila si eficienta, bine targetata, cu panouri de hartie plasate in zonele de interes (in orase alese pe criterii pragmatice de vanzari si potential de vanzari, in locatii pozitionate langa punctele de vanzare)”, spune Daniel Ene, Media Planning Director la Zenith Media.

Marile premii au atras peste 410.000 de participanti, iar din cele 25.000 de premii instante au fost acordate 22.491.

Timisoreana a dat “premii la greu” in perioada 15 iulie – 30 septembrie: 20 de Dacia Solenza, insotita fiecare de un kit de vacanta (4 scaune pliante cu sac racitor atasat, o patura de picnic si un aparat de fotografiat), acordate in cele 10 trageri la sorti saptamanale si 25.000 de premii instante – 20.000 de baxuri de bere, 2.500 de jocuri de table si 2.

500 de gratare, castigate dupa descoperirea simbolurilor corespunzatoare de sub capace.

“Pentru Mercury Promotions, consumatorul de Timisoreana nu este doar o sinteza a datelor de cercetare. De aceea, promotia Timisoreana reprezinta mai mult decat o actiune punctuala de marketing care vizeaza targeturi este o continuare a relatiei construite cu consumatorii in ultimii ani.

Premiile alese, mecanismul de participare si sansele mari de castig au motivat sute de mii de oameni sa consume Timisoreana si sa participe la una dintre cele mai de succes promotii din ultimii ani”, explica Cristina Ionescu, Account Manager la Mercury Promotions

Fabrica Timisoreana este fabrica de bere cu cea mai indelungata istorie din Romania, fiind atestata la data de 1 ianuarie 1718.

Fabrica de la Timisoara a intrat in portofoliul Companiei de Bere Romania (CBR) in 2001, investitiile incepute in acel moment vizand pastrarea retetei traditionale de fabricare a berii Timisoreana, precum si ridicarea standardelor de calitate la nivelul celor din grupul SABMiller. In 2002, marca Timisoreana a fost relansata la nivel national si a fost pozitionata in segmentul mediu de pret.

Din luna martie a acestui an, in concordanta cu cresterea indicatorilor marcii, marca Timisoreana Lux are un nou ambalaj – sticla, etichete de fata si de gat si capac, precum si o concentratie marita de alcool.

Compania de Bere Romania, membra a SABMiller plc, detine in acest moment 4 fabrici de bere, cu o capacitate totala de 3 milioane hectolitri si aproximativ 1.300 de angajati. Compania de Bere Romania isi desfasoara activitatea in orasele Cluj-Napoca, Buzau, Timisoara si Brasov, si detine o cota estimativa de piata de 22%.

In anul 2004, Compania de Bere Romania, membra a SABMiller plc, a inregistrat o crestere in volum de 14%, ce depaseste considerabil cresterea de 2% din industria berii. Compania de Bere Romania produce marcile Ursus Premium, Timisoreana Lux, Ciucas si distribuie marca Pilsner Urquell.

SABMiller plc este unul dintre cei mai importanti trei producatori de bere din lume, cu un volum de 137,8 milioane hectolitri inregistrat in perioada 1 aprilie 2003 – 31 martie 2004. In perioada aprilie – septembrie 2004, cifra de afaceri a SABMiller plc a crescut cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand o crestere de la 6.282 milioane USD la 7.178 milioane USD.