Contractul de privatizare a producatorului de automobile Aro Cimpulung va fi reziliat abia peste doua luni, potrivit unor surse din cadrul Autoritatii pentru Valorifica-rea Activelor Statului (AVAS). „Trebuie sa-l pasuim (pe investitor - n.r.), datorita unei prevederi din contractul de privatizare, pe care trebuie sa-l respectam.

Exista o clauza ce spune ca dovada platii capitalului de lucru se poate face in 30 de zile, iar dovada platii sumelor pentru investitii - in 60 de zile. Daca asa e contractul, trebuie sa-l respectam, desi oricine trece pe linga fabrica vede ca nu s-a facut nimic. Daca ei au spus ca au investit, atunci sa dovedeasca, sa arate ordinele de plata“, au spus sursele noastre.

Nota de plata Cross Lander: 5 milioane euro

Termenul-limita pina la care firma americana Cross Lander, proprieta-rul Aro, trebuia sa vireze 5 milioane de euro in conturile societatii a fost 5 ianuarie.

Presedintele AVAS, Mircea Ursache, a spus atunci ca societatea se va intoarce in portofoliul AVAS, care va initia procedura de lichidare voluntara. Cele 5 milioane de euro insemnau investitii pentru mediu, investitii tehnologice si capital circulant.

Mai mult, tot atunci, Cross Lander trebuia sa mai plateasca statului 2,5 milioane de euro, contravaloarea Fabricii de scule si matrite pe care noul investitor a vindut-o, dar AVAS a considerat tranzactia ilegala.

Acum doua zile, Cross Lander a anuntat ca a investit pina acum la Aro 12 milioane de dolari, mult mai mult decit obligatiile asumate prin contract, 3,6 milioane de dolari.

De asemenea, Cross Lander sustine ca noul model de autoturism de teren (pe care trebuia sa-l realizeze conform contractului) a obtinut deja avizul de mediu al autoritatii competente din SUA si vinzarea pe aceasta piata urmeaza sa inceapa, in timp ce AVAS a anuntat deja ca aceasta obligatie este considerata neindeplinita. Era vorba de un nou ARO cu motor Toyota.