Aproape un sfert din totalul proprietarilor de Dacii Logan s-a prezentat la service-urile autorizate Dacia pentru remedierea problemelor remarcate de producator la produsul sau.

Cele mai multe Logan-uri nu au avut nevoie decit de inlocuirea cricului, numarul proprietarilor care s-au grabit sa remedieze defectiunile fiind de 4.342. Potrivit datelor centralizate de Dacia Renault pina la data de 24 ianuarie a.c., 2.399 de proprietari s-au prezentat in service, unde le-au fost inlocuite cricurile pe care le primisera la cumpararea masinii cu altele mai rezistente.

Alti proprietari, mai putin norocosi, in jur de 736, au trebuit sa piarda ceva timp prin service pentru schimbarea pozitiei cablului, astfel incit acesta sa nu se mai afle pe partea metalica a alternatorului. Aflat pe partea metalica a alternatorului, exista riscul ca izolatia sa dispara prin frecare si sa se produca scintei.

De asemenea, la dealerii Dacia s-au mai prezentat 1.207 posesori de Logan carora li s-a umblat la computerul de bord, respectiv la calculatorul sistemului de injectie. „Actiunea continua in intreaga retea Dacia si ii asteptam pe clientii care au fost anuntati sa isi faca programare pentru efectuarea verificarilor“, a spus Silviu Sepciu, purtatorul de cuvint al Dacia Renault. In total, sint 15.

200 de masini rechemate in service.

O practica normala in strainatate

Dupa cum spune Marius Carp, directorul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), o astfel de operatiune tehnica speciala este regasita la toti producatorii auto care se respecta. „Mercedes-ul clasa A a avut probleme mari de tot in anul 1998. Masina avea probleme de stabilitate, la manevre bruste se rasturna.

Toate masinile au fost retrase si au fost dotate, printre altele, si cu sisteme electronice de stabilitate, cauciucuri, suspensii“, a precizat Carp.

Fara exceptie, toti producatorii au avut probleme de calitate, ne-a mai spus Carp. Un alt exemplu dat de directorul APIA este cel al companiei Ford, care a retras de pe piata masini din cauza de instabilitate pe sosea. „Atunci au murit oameni“, a mai spus Carp, adaugind ca probleme cum sint cele de la Logan, un cric si un cablu, in strainatate nu interesau pe nimeni.

„Inainte, pe cumparatorii romani nu ii mai chema nimeni in service, chiar daca masinile aveau probleme grave. Rechemarea Daciei Logan in service pentru micile remedieri este un semn bun, care arata ca producatorul isi verifica produsul in exploatare“, a mai adaugat directorul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Nicu Stan, Valentin Baesu