In opinia anchetatorului american Rich Dowsett, trimis in Romania sa investigheze accidentul din 4 decembrie 2004 in urma caruia basistul trupei Compact, Teo Peter, a murit, de vina nu este puscasul marin care conducea masina Ambasadei SUA, ci semnalizarea defectuoasa a intersectiei, precum si soferul taxiului implicat in accident, care ar fi circulat cu viteza mai mare decit cea legala.

Anchetatorul, citat de publicatia americana „The Times Dispatch“, afirma ca vizibilitatea indicatorului „Stop“ era redusa de prezenta unui copac, al carui trunchi era aplecat inspre sosea: „Puteai sa nu observi indicatorul daca nu stiai ca este acolo“.

In ceea ce priveste acuzatia de conducere sub influenta alcoolului, Dowsett spune ca puscasul marin bause alcool, dar cantitatea a fost neglijabila: „Nivelul alcoolemiei in singe nu era suficient - potrivit declaratiilor Politiei - pentru a justifica deschiderea urmaririi penale. N-ar fi fost suficient nici daca accidentul s-ar fi intimplat in Statele Unite“.

Susan Raser, agent special de la Serviciul juridic al Marinei americane, afirma - potrivit „The Times Dispatch“ online ca „in cele din urma, conducerea militara va avea ultimul cuvint de spus - daca va deferi cazul unei curti martiale sau daca va fi supus altei proceduri militare“.