Procurorii care ancheteaza cauzele prabusirii elicopterului in Muntii Paring au ajuns la primele concluzii. In urma audierii pilotului, s-a stabilit ca unul dintre pasagerii elicopterului a tras fara sa vrea de maneta “Stop”, ceea ce a dus la oprirea unui motor si la dezechilibrarea aparatului de zbor.

Ioan Nicodim, procuror in cadrul Parchetului de pe linga Tribunalul Hunedoara, spune ca, in urma audierii pilotului Valeriu Coada, care a condus aeronava tip MI 2, a aflat de la acesta ca nu a fost vorba despre o prabusire, ci de o aterizare fortata.

“In timpul efectuarii unui viraj la dreapta, maneta “Stop” a fost trasa accidental de catre unul dintre pasageri, care s-a dezechilibrat, iar motorul s-a oprit. Aparatul de zbor s-a dezechilibrat in aer, si pilotul a incercat o aterizare fortata”, afirma Nicodim.

Pe linga ancheta Parchetului, Inspectoratul Teritorial de Munca Petrosani a declansat o investigatie proprie, prabusirea aparatului fiind considerata accident de munca. Procurorul Ioan Nicodim nu exclude posibilitatea existentei unei erori umane, dar precizeaza ca, la ora actuala, nu se pune problema vinovatiei. “Dosarul va ajunge la noi.

Asteapta ca membrii comisiilor care investigheaza cauzele prabusirii elicopterului sa finalizeze ancheta, iar in functie si de rezultatele acestora sa stabileasca o posibila culpa”, mai spune Nicodim.

Zborul, comandat de Filiala de Vinatoare

Otto Hebel, seful Ocolului Silvic Petrosani, spune ca elicopterul nu a fost inchiriat de Directia Silvica si ca de fapt era o actiune a Filialei de Vinatoare, care beneficia de o sponsorizare. “Si eu ar fi trebuit sa fiu in elicopter, in calitate de membru al Filialei de Vinatoare.

Actiunea era umanitara, daca se poate spune asa, deoarece, din cauza zapezii, animalele salbatice din zona nu mai aveau mincare, iar noi le aduceam hrana”, afirma Hebel. Seful Ocolului Silvic mai spune ca pentru elicopter vorbise de la inceputul saptaminii cu omul de afaceri Adrian Gardean, presedintele CA al Aviatiei Utilitare Bucuresti.