articol preluat din BizCity

SBS Broadcasting S.A. a anuntat ca si-a crescut cota de actiuni la Prima TV pana la 86%. SBS a detinut un pachet minoritar de actiuni la Prima TV din iulie 2001 si a inceput sa investeasca in aceasta inca din martie 2000. SBS a anuntat, de asemenea, ca a achizitionat postul de radio numarul 1 din Romania, KissFM, precum si postul de radio StarFM, cu o investitie totala de 30,3 milioane euro.

Ca urmare a reorganizarii Prima TV si a achizitionarii KissFM si StarFM, SBS a mai comunicat urmatoarele: Cristoph Buerge, fost membru al echipei manageriale a postului de televizune TV2 detinut de SBS in Ungaria a fost desemnat drept COO (Chief Operating Officer) al operatiunilor SBS in Romania; Peter W.

Thrane, fost CFO (Chief Financial Officer) al operatiunilor SBS pe piata daneza a fost desemnat drept CFO al operatiunilor SBS in Romania; Cristian Burci, CEO (Chief Executive Officer) al Prima TV, fostul partener roman al SBS s-a retras.

Markus Tellenbach, CEO al SBS Broadcasting, a declarat: “Aceste tranzactii strategice ne confera o puternica prezenta pe una dintre pietele europene aflate intr-o puternica crestere.

Detinerea controlului asupra Prima TV precum si asupra unuia dintre cele mai importante grupuri radio din Romania ne ofera o pozitie puternica pe piata media dintr-o tara cu o economie in plina crestere si o piata de consum aflata intr-o continua dezvoltare, dezvoltare ce se va accelera pe masura ce momentul in care Romania va deveni membru cu drepturi depline al Uniunii Europene, anul 2007, se

apropie. Vom continua sa cautam cu grija oportunitati de extindere care sa ne permita o cat mai buna gestionare a operatiunilor noastre din intreaga Europa.” Tellenbach a continuat: “Suntem incantati sa-i desemnam pe Cristoph Buerge si Peter W. Thrane la conducerea operatiunilor noastre din Romania.

Acesti doi manageri vor aduce ani de experienta in domeniu si reprezinta piloni de baza ai intentiei noastre de a ne creste cota de piata si de a mari profitabilitatea operatiunilor din Romania. Dorim sa-i multumim domnului Cristian Burci pentru anii in care a lansat, construit si condus Prima TV, KissFM si StarFM si ii uram mult succes in tot ceea ce va intreprinde pe viitor.

” SBS este o companie comerciala europeana de radio si televiziune cu operatiuni in Europa Centrala si de Vest. Printre tarile in care SBS dezvolta operatiuni in mod curent se numara: Belgia, Danemarca, Grecia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Romania si Suedia.

BizCity

30 de milioane de euro pentru Prima TV, Kiss FM si Radio Star

Cea mai mare investitie in mass-media romanesti: grupul SBS a preluat trustul lui Cristian Burci

Markus Tellenbach, presedintele-director general al SBS: “Noi operam in media cu credinta ca independenta este cel mai pretios lucru”

SBS Broadcasting, una dintre cele mai mari companii de media din Europa, a achizitionat postul de televiziune Prima TV si posturile de radio Kiss FM si Radio Star. Tranzactia a costat in total 30,3 milioane de euro. SBS si-a majorat cota de actiuni la Prima TV pina la 86%.

Inainte de aceasta tranzactie, compania scandinava, cu sediul in Luxemburg, era actionar minoritar la grupul media administrat de Cristian Burci. Presedintele companiei scandinave, Markus Tellenbach, ne-a acordat ieri, la doar citeva ore dupa incheierea negocierilor cu Cristian Burci, un interviu in care a explicat ce planuri are SBS in Romania.

Ati stabilit deja cine sint principalii dv. concurenti din Romania?

Markus Tellenbach: (Ride) Evident, PRO TV si Antena 1, amindoua companii puternice. O sa dam o lupta acerba cu ei.

Cu ce arme se va bate Prima TV in acest razboi dificil pentru cucerirea pietei TV?

SBS va intari posibilitatea ca Prima TV sa achizitioneze programe, filme de calitate. In acelasi timp, la fel de importanta va fi abilitatea de a produce stiri credibile care sa fie respectate, iar postul nostru sa fie o voce auzita. Totodata, va trebui sa producem si programe pentru inima oamenilor.

Cred ca profilul actual al Prima TV, axat pe publicul mai tinar, reprezinta un punct de start foarte bun pentru noi.

Divertismentul pare sa aiba trecere mai mare la public decit stirile...

Dar stirile si afacerile cotidiene vor avea in timp o importanta speciala. Este o evolutie. O sa cistigam respect daca intelegem ce are impact in societatea romaneasca. Haideti sa vedem ce va fi peste citiva ani! Sint convins ca societatea va avea o dorinta pentru stiri si afaceri cotidene, care sa ajute la intelegerea complexitatii schimbarilor.

Si cu ce vor diferi stirile dv. de ale altora?

Cred ca stirile in Romania sint prea mult focusate pe formatul de tabloid, iar noi o sa intarim si o sa ridicam calitatea jurnalelor, dar si pe cea a jurnalistilor. De asemenea, cred ca e bine sa dam importanta mai mare stirilor internationale.

Dati-ne trei atuuri ale televiziunii dv. in lupta cu concurenta.

1. Prima TV a facut deja munca de pionierat si vom avea un management foarte bun, care ne va permite sa ne dezvoltam. 2. Prima TV a construit un nume, un brand bun, si puterea internationala a SBS va fi benzina cu ajutorul careia masina Prima TV sa cistige cursa. 3. Talentul creativ pe care il avem si pe care il vom recruta este cheia succesului.

Vom face un angajament hotarit ca sa recrutam tinere talente pentru ca ele reprezinta viitorul nostru.

Cu ce veti mai contribui pentru inceput in Prima TV, in afara de bani si programe?

Cu oameni. Vom trimite aici doi oameni de la SBS care vor intari grupul de management actual. Unul este expert in programe, celalalt este responsabil pe financiar-administrativ si se va ocupa de restructurarea companiei.

Care va fi profilul telespectatorului pe care il tintiti?

Familii tinere, care muncesc, cu copii si viata activa, interesate de prosperitatea lor economica. Tinta de virsta pentru telespectatorii nostri va fi intre 20 si 45 de ani.

Cum priviti investitia dv. in televiziune intr-o tara in care independenta presei a fost puternic afectata pe vremea fostului guvern PSD?

Noi operam in media cu credinta ca independenta este cel mai pretios lucru. Transformarea Romaniei este un proces continuu si desigur ca exista un bagaj nefast mostenit din trecut. Companii precum SBS, CME (n.r. - proprietarul PRO TV) trebuie sa apere jurnalistii, independenta presei, ca sa aducem mult mai multa calitate in media si in societate, pina la urma.

Dar piata TV este viciata de concurenta neloiala a prea multor televiziuni infiintate pentru interesele unui grup sau altuia din afaceri sau politica. Cum va simtiti in acest mediu?

Convingerea mea este ca telespectatorul este judecatorul nostru. Daca obiectivul media de care vorbiti este sa serveasca anumite interese particulare, noi nu ne opunem, nu avem nimic impotriva sa faca asta. Noi vrem ca postul nostru sa fie puternic, solid financiar, iar telespectatorul sa judece singur.

Intr-un astfel de mediu ostil, publicitatea se da si pe alte criterii decit audienta. Nu va temeti ca nu veti atrage suficienta publicitate?

Astazi, media electronica este de departe prea ieftina in Romania. Operatorii TV si-au dat deja batalia coborind tarifele. Dar daca vrem sa aducem calitate in programele noastre va trebui sa crestem tarifele de publicitate. Pe de alta parte, daca avem prea multa publicitate pe post telespectatorii vor fi dezamagiti. Si Romania e la limita din acest punct de vedere.

Ca sa crestem, nu trebuie sa difuzam mai multa publicitate. Va trebui doar sa crestem preturile pentru publicitate. Ne bucuram insa ca astazi piata creste si, sustinuta de dezvoltarea economica si de integrarea in UE, va creste si mai mult. Deci sint optimist pentru viitor.

In ultima vreme s-a vorbit de o posibila fuziune intre Prima TV si Antena 1 sau Realitatea TV...

Prima TV se va dezvolta pe picioarele ei. Nu am cumparat-o ca s-o facem sa dispara. SBS este peste tot proprietara televiziunilor ei.

Burci se retrage, SBS ii achita datoria

In urma reorganizarii Prima TV si a achizitionarii Kiss FM si Star FM, Cristian Burci, fostul partener roman al SBS, s-a retras, se precizeaza intr-un comunicat oficial.

SBS Broadcasting anunta ca a platit 22,5 milioane de euro pentru achizitionarea radiourilor Kiss si Star, iar cele 7,8 milioane de euro platite de compania scandinava au reprezentat datoria firmei Romanian Investment Development SRL, aflata in proprietatea lui Cristian Burci. (I.S.)

SBS arunca manusa

• Achizitia SBS este de departe cea mai spectaculoasa. In Romania, CME, compania care detine PRO TV-ul, a investit initial, in anul 1995, in jur de 20 de milioane de dolari. SBS Broadcasting este o companie cu venituri de 583 de milioane de euro in anul 2003. In urma preluarii trustului lui Burci, o actiune SBS pe bursa americana NASDAQ a crescut ieri cu 6 dolari fata de ziua precedenta.

• SBS si-a motivat extinderea prin faptul ca piata romaneasca de media va creste puternic o data cu aderarea la Uniunea Europeana din 2007. Compania detine 17 posturi de televiziune si 20 de posturi de radio in opt tari din Europa.

Astfel, are in Danemarca trei posturi TV si patru de radio, in Olanda trei posturi TV, in Suedia doua posturi TV si sapte de radio, in Belgia doua posturi TV, in Norvegia doua posturi TV si doua de radio, in Finlanda un post TV si cinci de radio, in Ungaria trei posturi TV si in Grecia un post de radio.

• SBS, noul proprietar al Prima TV, este cel mai puternic grup care intra pe piata audiovizuala autohtona. CME, proprietarul PRO TV si Acasa, detine doar sapte posturi de televiziune in zona de est a Europei, respectiv in Croatia, Romania, Slovacia, Slovenia, Ucraina. In 2003, CME a raportat venituri de 300 de milioane de dolari.

• Intrarea grupului scandinav in Romania va avea implicatii. Cele mai afectate pot fi statiile TV neafiliate la retele internationale, cum sint Antena 1, National TV sau Realitatea TV, pentru ca in zona de achizitii de programe competitia va fi fara mila. Vor fi avantajate retelele gen SBS, care vor cumpara un film pentru 16 posturi TV. (Emilian Isaila)

Evenimentul Zilei