Metrorex, in colaborare cu Banca Europeana de Investitii, deruleaza un proiect in valoare de 231 milioane de euro, destinat modernizarii metroului din Bucuresti.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, din cele 231 de milioane euro necesare, 115 milioane de euro sunt imprumutate de BEI, restul de 116 milioane euro fiind asigurate din fonduri guvernamentale.

Proiectul are doua componente: prima, pentru finalizarea lucrarilor de conservare a infrastructurii existente pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura si a doua, dedicata modernizarii, prin achizitia de material rulant pe Magistralele 1 si 3 (Republica - Eroilor - Gara de Nord - Dristor I, cu ramificatie Eroilor - Industriilor), precum si compatibilizarii instalatiilor fixe cu noile

trenuri.

Metrorex a propus inlocuirea componentei de modernizare a materialului rulant existent cu achizitionarea unor rame noi de metrou.

Lucrarile pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura sunt realizate in proportie de 60 la suta.

Pentru componenta a doua, in luna decembrie 2004, Metrorex a incheiat, in urma unei licitatii internationale, un contract cu firma canadiana Bombardier, privind achizitia si punerea in functiune a 20 de trenuri noi de metrou - in total 120 de vagoane.

Primul tren de metrou va fi livrat spre sfarsitul anului 2005.

A doua subcomponenta vizeaza compatibilizarea instalatiilor fixe pe Magistralele 1 si 3 pentru circulatia noilor trenuri de metrou. Metrorex va realiza, in aceasta primavara, compatibilizarea instalatiilor Magistralei 2 cu noile trenuri care circula pe aceasta linie.

Metrorex va asigura, in colaborare cu RATB, circulatia calatorilor la suprafata, prin intermediul unor autobuze care vor respecta traseul metroului.