Gigi Becali se lauda de doua zile ca are cea mai scumpa masina din Romania. Un Maybach pe care a platit, potrivit propriilor afirmatii, 500.000 de euro. �Mi-am luat-o ca sa dovedesc ca am bani si sa le fac in ciuda tuturor dusmanilor, care ma cred analfabet�, s-a impaunat patronul stelist cind si-a anuntat noua achizitie, acum doua saptamini.

Luxoasa masina dispune de comenzi si de instructiuni vocale doar in engleza si germana, ceea ce ii va da batai de cap patronului Stelei, care si asa abia se descurca cu limba romana.

Printre dusmanii la care se referea Becali ar putea fi Ionut Popescu, ministrul finantelor, care i-a trimis Garda Financiara pe cap, si Ioan Becali, varul sau, cu care este la cutite si care se plimba de citeva luni cu un luxos Rolls Royce Phantom.

Limuzina este inmatriculata in Germania si a fost luata de la o reprezentanta din Austria, fiind refuzata de un client care o comandase cu sase luni in urma. Becali nu cunoaste inca foarte multe despre noua sa achizitie si nici nu doreste sa fie fotografiat la volan.

�Ce vreti, sa fac regie pe pielea mea pentru voi? Nu vreau! Din cauza voastra n-am avut eu zece la suta la alegeri (n.r. - fiind candidat la presedintie a obtinut in toamna 1,7 la suta)�, s-a ratoit ieri patronul stelist la reporterii �Evenimentului zilei�.

Becali s-a ambalat ca motorul noului sau Maybach, sustinind ca nu-l intereseaza cit costa asigurarea CASCO: �Ce asigurare? Mie nu-mi trebuie asa ceva! Daca o lovesc, mai dau 500.000 de euro si imi iau alta.

Ca asa sint eu, smecher!�, a strigat Becali. Asigurarea pentru o astfel de limuzina, care sa acopere toate daunele, inclusiv furtul, este de minimum 21.000 de euro pe an, iar proprietarul trebuie sa plateasca lunar 1.750 de euro. Latifundiarul va trebui sa mai scoata din buzunar cel putin 85.000 de euro pentru a-si inmatricula Maybach-ul in Romania.

Limuzine cu lipici la romani

Potrivit rezultatelor furnizate de APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto), anul trecut s-au comercializat in Romania aproximativ 300 de limuzine (masini cu un pret de peste 85.000 de euro). Din acest punct de vedere, tara noastra se afla cu mult in fata unor state precum Polonia, Cehia sau Bulgaria.

Dintre tarile care au format blocul socialist, doar in Rusia si Ucraina sint mai multe limuzine pe cap de locuitor decit in Romania. Maybach este cea mai scumpa masina care s-a inmatriculat pina acum in tara noastra, urmata de Rolls Royce (350.000 de euro) si Bentley (270.000 de euro), aceste marci facind parte din �tripleta de aur� a industriei auto.

Limuzina cea mai des intilnita pe soselele patriei este Bentley, nu mai putin de 15 exemplare fiind achizitionate de romani in ultimii doi ani.

Templu de lux

Maybach este unul dintre cele mai luxoase automobile construite vreodata. Ultimul produs al diviziei de lux a constructorului Mercedes, Maybach Saloon, reprezinta un adevarat �templu� de lux si tehnologie, fiind si cel mai scump model de serie existent in prezent pe piata. Este disponibil in doua versiuni: una de 6,16 metri lungime, cealalta de 5,72 metri.

Printre dotarile standard se numara scaunele din spate cu suport pentru picioare, invelite in piele fina, doua monitoare color plasate pe spatarele scaunelor din fata si sistem de navigare prin satelit, care nu este utilizabil deocamdata in Romania. Modelul 62 este dotat cu un motor V12 de 5,5 litri, cu trei supape pe cilindru si supraalimentare cu dublu turbo si care dezvolta 550 de cai putere.

Vorbeste nemteste

La cumparare, automobilul este �livrat� si cu un instructor care este obligat sa raspunda, la orice ora, intrebarilor legate de utilizarea masinii. Operatorul este apelat automat de calculatorul masinii atunci cind sistemele sale sint folosite incorect sau cind sint inregistrate defectiuni.

Cartea tehnica a limuzinei are 315 pagini, iar specialistii sustin ca proprietarului ii sint necesare cel putin zece zile sa invete cum sa foloseasca toate sistemele de navigare cu care este dotat modelul. De mentionat ca instructorul nu vorbeste decit germana si engleza. Intregul sistem de navigare este setat in aceste limbi.

La comanda, computerul masinii mai poate fi programat in araba sau japoneza. Pentru a putea intelege toate comenzile noii sale bijuterii pe roti, Gigi Becali trebuie ori sa invete temeinic engleza sau germana, ori sa-si angajeze un sofer capabil sa indeplineasca si functia de translator.

Tiriac, primul est-european cu Maybach

Ion Tiriac a fost primul roman posesor de Maybach si, mai mult, primul proprietar din Europa de est al deja celebrei limuzine. Desi modelul Maybach 57 a fost lansat pe piata in iulie 2002, Tiriac fusese instiintat de concernul Daimler-Chrysler, cu care are vechi relatii de afaceri, ca va primi cadou o astfel de limuzina.

In mai putin de doua luni de la lansarea oficiala, fostul tenisman si-a adaugat Maybach-ul la impresionanta colectia de automobile de lux. Vara trecuta, aflat la Olimpiada in calitate de presedinte al Comitetului Olimpic Roman, Ion Tiriac a fost nemultumit de faptul ca grecii nu i-au pus la dispozitie un autoturism �la scara�.

�Fara masina nu fac fata�, s-a lamentat atunci �Tiri�, care si-a adus de urgenta Maybach-ul la Atena, dindu-le peste nas organizatorilor.

Cameleonul lui Catarama

Omul de afaceri Viorel Catarama a rupt gura tirgului cind si-a achizitionat, contra sumei de aproximativ 400.000 de euro, un Maybach 57, limuzina exclusivista care ii face sa moara de invidie pe multi.

Magnatul de la Elvila si-a ales si o culoare cameleon, care isi schimba nuanta in functie de luminozitate. �Am vazut-o, mi-a placut, am cumparat-o.

Criteriile care m-au determinat sa aleg un Maybach au fost confortul si siguranta. Nicidecum competitia cu alti detinatori de masini de lux si nici faptul ca e atit de inaccesibila ca pret�, spune Catarama, care, de cind si-a luat aceasta limuzina, nu s-a mai dezlipit de ea.

Maybach 62 (DaimlerChrysler-Mercedes)

� lungime: 6.165 mm

� latime: 1.980 mm

� inaltime: 1.573 mm

� greutate: 2.855 kg

� Viteza maxima: 250 km/h (limitata electronic)

� Acceleratia de la 0 la 100 km: 5,5 secunde

� Capacitate cilindrica: 5.500 centimetri cubi

� Cai-putere: 551

� Consum: urban - 24,5 litri/100 km,

extraurban - 11 litri/100 km mixt: 15,9 litri/100 km

� Pret: 470.000 de euro

Laurentiu Ciornei, Marius Chican