Participarea lui Jaguar la Salonul de la Geneva a dat raspunsul unei intrebari care ii mistuia pe multi pasionati ai masinilor sport. Si aceasta pentru ca, dupa ce s-a vazut acolo, succesiunea coupe-ului XK8 pare a fi asigurata.

Chiar daca nu este vorba deocamdata decit despre un concept, Advanced Lightweight Coupe prefigureaza calea pe care o vor apuca modelele sport de la Coventry.

La un studiu atent al vehiculului se remarca numeroase schimbari. |n fapt, totul lasa sa se inteleaga ca viitorul XK nu va fi o reprezentare nostalgica a celui cunoscut sub indicativul "Type E". Din contra, viitorul coupe gindit de Jaguar se anunta a fi mult mai incisiv si mai modern.

|n sprijinul acestei supozitii vine prezenta unor ornamente din metal pe aripi, de felul celor intilnite la Range Rover. De asemenea, farurile au o forma alungita, distincta de cea rotunda a modelelor precedente.

Se aseamana cu Aston Martin

Fireste ca respectivul concept nu s-a dezis in totalitate de generatiile precedente de automobile sport realizate de Jaguar. Calandrul, de pilda, este oval. De asemenea, felul in care geamurile sint taiate in caroserie trimite la trecut. |n plus, spatele pare a fi conceput dupa ce s-a tras cu ochiul spre Aston Martin.

Ceea ce n-ar fi tocmai rau, de vreme ce Advanced Lightweight Coupe dispune de o platforma de aluminiu construita chiar de aceasta firma, una care va servi si succesorului lui DB7.

Interiorul este luxos si modern, insa caldura si discretia pe care le degaja ii dau un aer sobru. El este mai incapator decit al precedentelor modele Jaguar. Scaunele din fata sint multidirectionale, iar cele din spate sint individuale. Materialele folosite sint moderne, pielea si aluminiul fiind nelipsite.

Tabloul este completat de lambriuri traditionale si de un bord in forma de elipsa.

"Suta" in mai putin de 5 secunde

Constructorul britanic n-a oferit foarte multe informatii referitoare la motorizarea lui Advanced Lightweight Coupe. Se stie ca viitorul model va fi echipat cu un V8. De asemenea, s-a precizat ca fiind din aluminiu, propulsorul va fi cu 40% mai usor si cu 60% mai putin rigid decit unul din fonta.

Totodata, el va fi foarte rapid (330 km/h) si va atinge viteza de 100 km/h, cu plecare de pe loc, in mai putin de cinci secunde. marian.burlacu@prosport.ro