Latifundiarul din Pipera minte de ingheata apele

A doua zi dupa ce i-a sfidat pe suporterii stelisti, lasindu-i sa se bata cu jandarmii la portile stadionului, bogatasul si-a lovit Maybach-ul

Minciuna are picioare scurte. In cazul lui Gigi Becali, "gogoasa" s-a spart in mai putin de o luna.

Obsedat de publicitate si chinuit de grandomanie, cabotinul din Pipera s-a laudat luna trecuta ca-si va cumpara cea mai scumpa limuzina: un Maybach model lung, menit sa-i faca "pe aia de la presa" sa moara de ciuda.

Bogatasul a inventat o intreaga poveste, din care n-au lipsit negocierile dure cu reprezentantii Mercedes in Romania si finalul glorios, in care el si-ar fi impus punctul de vedere. Cotidianul nostru a aflat insa adevarata istorie a masinii cumparate de patronul echipei Steaua.

Maybach-ul n-a fost achizitionat de la importatorul autorizat si nu e nou, ci second-hand! Ignoranta l-a costat scump pe latifundiarul care n-a vrut sa-si faca asigurare la masina. Gigi si-a lovit joi limuzina de aproape 500.000 de euro, iar costisitoarele reparatii nu pot fi efectuate in Romania!

"Evenimentul zilei" a intrat ieri in posesia unor informatii care dovedesc faptul ca, in tentativa disperata de a acumula capital de imagine, Gigi Becali nu ezita sa minta cu nerusinare.

Latifundiarul a anuntat cu mare tam-tam ca i-a "sechestrat" la Hotelul Marriott pe oficialii AutoRom, unic importator Mercedes in Romania, fortindu-le mina sa-i faca rost de un Maybach in doar citeva zile si ca, dupa ce au dat zeci de telefoane, acestia ar fi reusit sa-i gaseasca limuzina mult-visata la un show-room din Austria.

Realitatea este cu totul alta. Intr-adevar, cei de la AutoRom au purtat negocieri cu Becali si aproape ca batusera palma, dar, inainte de a semna actele, patronul Stelei s-a razgindit. Motivul invocat de latifundiar a fost acela ca ar fi gasit o oferta mai avantajoasa.

Conform spuselor sale, Gigi ar fi gasit Maybach-ul cu 60.000 de euro mai ieftin decit cel oferit de AutoRom, unde pretul CIP (fara taxe) e de 410.000 de euro. Cum Gigi Becali intentiona sa achizitioneze limuzina in sistem leasing, costul total ar fi ajuns la aproape 600.000 de euro.

"Astfel de chilipiruri se gasesc pe Internet". Pretul piperat l-a speriat insa pe bogatas. Fiindca apucase sa se laude ca-si ia Maybach, el a optat pentru o varianta mai ieftina, dar totodata mai nesigura, aceea de a-si cumpara automobilul de lux pe cont propriu, prin relatii personale, fara sa implice importatorul oficial.

Asta inseamna ca Becali si-a luat o masina second-hand, lucru confirmat si de specialistii in domeniu! E posibil ca acesta sa fie motivul pentru care Gigi Becali - individ altfel ahtiat dupa publicitate - nu i-a lasat pe reprezentantii presei sa-i fotografieze sau sa-i filmeze masina in interior.

Un alt detaliu care indica faptul ca masina a fost achizitionata la mina a doua e faptul ca are numere de inmatriculare din Germania.

"Practic, domnul Becali nu avea de unde sa cumpere un Maybach nou cu o reducere de 60.000 de euro, adica peste zece la suta din pretul final al masinii!

Astfel de chilipiruri se gasesc, de obicei, doar pe Internet. Nefiind achizitionata prin reteaua oficiala de distribuitori Mercedes (n.r. - compania producatoare), este aproape o certitudine ca masina este una second-hand.

Mai exista si posibilitatea, destul de redusa, sa fi fost cumparata direct de la vreun show-room din Europa, cu putin rulaj, adica vreo 15.000 de kilometri la bord. Asta inseamna ca, oricum, masina nu-i noua", ne-a confirmat o sursa autorizata.

Mai mult, povestea ca masina ar fi fost adusa din Austria, acolo unde fusese respinsa de cineva care o comandase, apoi se razgindise, este o alta gogoasa. Singura legatura cu Tara Valsului este aceea ca, daca tranzactia ar fi fost incheiata prin AutoRom, leasing-ul de aproape 600.000 de euro solicitat de Gigi Becali ar fi fost realizat prin intermediul unei firme din Viena.

In aceasta situatie, limuzina Maybach ar fi fost adusa direct de la fabrica din Germania, acolo unde exista in stoc, si nu cum spunea Becali, ca ar fi trebuit sa astepte citeva luni! In realitate, masina i-ar fi fost adusa cumparatorului in cel mult zece zile.

Toate astea dovedesc faptul ca, pentru latifundiarul din Pipera, importanta e doar imaginea publica, pentru care este dispus sa recurga la orice minciuna si compromis.

Limuzina nu poate fi reparata in Romania. Chiar daca si-a avariat limuzina joi, in parcarea de la Marriott, patronul Stelei nu se prezentase, pina ieri dupa-amiaza, la service-ul autorizat Mercedes ca sa-si evalueze paguba.

Mai mult, deoarece masina nu este achizitionata prin intermediul AutoRom, unic distribuitor Maybach in Romania, este aproape sigur ca service-ul oficial nu va accepta sa faca reparatia! In plus, in tara nu exista, deocamdata, specialisti autorizati pentru astfel de reparatii. "In Romania mai sint doar doua limuzine Maybach. Una ii apartine lui Ion Tiriac, iar cealalta - lui Viorel Catarama.

Domnul Tiriac n-a apelat niciodata la service-ul nostru, iar, atunci cind domnul Catarama a facut reviziile obligatorii, toate operatiunile au fost efectuate de o echipa de mecanici sosita special din Germania. Nemtii vin imbracati ca la NASA, cu niste salopete speciale, fara fermoare sau capse, pentru a nu zgiria masina.

Nici macar uleiul nu ne lasa sa-l schimbam noi! E ca la farmacie", ne-a dezvaluit un reprezentant de la AutoRom.

Estimarile preliminare ale specialistilor, facute dupa fotografia cu masina lovita, arata ca totalul costurilor pentru reparatii va depasi 10.000 de euro.

A lovit bara din fata si aripa stinga. A doua zi dupa ce mii de oameni, ademeniti de promisiunile fara acoperire ale latifundiarului, se calcasera in picioare la portile stadionului inaintea partidei Steaua-Villarreal, patronul "ros-albastrilor" si-a lovit limuzina.

Gigi Becali, care-si conduce singur automobilul, a facut joi o manevra gresita la intrarea in parcarea Hotelului Marriott, lovindu-se de un stilp. Neobisnuit cu o masina de asemenea dimensiuni (Maybach are peste sase metri lungime si cintareste trei tone), patronul stelist a luat virajul gresit si a izbit usor stilpul care sustine bariera de la intrarea in parcare.

Nervos, Gigi a dat inapoi si a incercat sa ia virajul corect, dar a esuat din nou, lovind acelasi pilon, insa de data aceasta mai puternic. In urma impactului au fost avariate bara din fata si aripa stinga. Incidentul a avut loc putin dupa prinz.

N-a vrut sa-si faca asigurare. In urma cu patru zile, cind a fost intrebat de reporterii cotidianului nostru daca stie cit il costa asigurarea CASCO la noua sa limuzina, Gigi Becali a ripostat, pe un ton nervos, ca n-are de gind sa recurga la aceasta masura de precautie:

"Ce asigurare? Mie nu-mi trebuie asa ceva! Daca o lovesc, mai dau 500.000 de euro si imi iau alta! Ca asa sint eu, smecher!", a strigat Becali.

Asigurarea pentru o astfel de masina, care sa acopere toate daunele, inclusiv furtul, este de minimum 21.000 de euro pe an, iar proprietarul trebuie sa plateasca lunar 1.750 de euro.

Fiind achizitionata pe cont propriu, si nu de la firma, e foarte putin probabil ca limuzina lui Gigi sa aiba garantie. Daca si-ar fi cumparat Maybach-ul in leasing, latifundiarul ar fi beneficiat automat de asigurare CASCO.

"Ce aroganta sa le mai fac io la astia de la presa?"

Ideea de a-si lua Maybach i-a venit lui Becali in timp ce isi storcea creierii sa gaseasca metode de razbunare fata de ziaristi. "Stateam si ma gindeam ce aroganta sa le mai fac io (n.r. - eu) la astia de la presa. Si am zis ca, daca tot ma fac ei analfabet si scriu ca nu mai am bani, sa-mi cumpar cea mai tare masina.

Asa m-am hotarit sa-mi iau Maybach", s-a laudat latifundiarul intr-o emisiune televizata. Ulterior, Becali a inflorit povestea, transformind tintarul in ditamai armasarul.

Pornind de la intentia de a-si cumpara in leasing masina de la reprezentanta Mercedes, care a esuat insa tocmai din cauza pretului prea mare al limuzinei, patronul stelist a construit o intreaga istorie: "Ca sa arat cit de terminat sint, i-am chemat la mine, la Marriott, pe cei de la reprezentanta Mercedes si le-am zis ca vreau cea mai tare limuzina Maybach.

In Romania, un singur om mai are Maybach: Viorel Catarama, care conduce modelul scurt. Le-am zis ca vreau modelul lung. Mi-au raspuns ca "da, sigur, domnul Gigi, faceti comanda si in septembrie o aveti!". Le-am zis: "Ma, baieti, cred ca nu m-ati inteles bine! Eu o vreau acum! Va las aici, la mine, in birou, vreo trei ore, si cind ma intorc vreau sa fie rezolvata problema!".

Le-am dat cafele, ce au mai vrut ei, si i-am incuiat acolo. Cind m-am intors, m-au anuntat ca "gata, domnul Gigi, e rezolvat, am gasit un Maybach refuzat de altcineva la reprezentanta din Viena, o sa aveti masina in doua saptamini!". M-a costat 440.000 de euro: jumatate acum, iar restul ii platesc cind primesc masina!".

Marius Chican, Matei Udrea