Ca orice roman care se respecta, imi pun firesc intrebarea: cu ce difera Renault Logan de Dacia Logan? Daca Renault Logan este mai scump decat Dacia Logan, atunci masina produsa de Renault are o calitate superioara celei produse de Dacia?

Ei bine, dupa o ancheta in care am descoperit doar "nestiinta" oficialilor de la Dacia (poate simulata?), se pare ca ceva diferente exista! Nu semnificative insa.

Primele diferente sunt, evident, cele vizibile. La Renault Logan, masca fata, ce include rombul, se dovedeste complet diferita de cea a modelului romanesc, fara a fi insa cu mult mai frumoasa. Ramane un design destul de fin, totusi, mai ales ca parasocul fata se distinge mult mai bine datorita limitarii din turnare a mastii radiatorului.

Forma de "V" a mastii de la Dacia Logan se "infige" mai mult in parasoc, ceva mai inestetic decat masca Renault"

Capota portbagajului, in schimb, dispune de o umflatura cu rol de eleron, mult mai stilata decat la Dacia Logan. Evident, include sigla Renault, iar in stanga rombului scrie Renault, nu Dacia.

Oricum, portbagajul Renault-ului place mai mult, fiind oricum mai bine integrat in design-ul masinii.

Normal, jantele din aliaj usor sunt diferite de cele ale Daciei Logan, pe Renault avand capacul ce acopera prezoanele cu sigla Renault, dar si spite duble. Nu e mare lucru, dar ramane totusi ca diferenta.

La interior, singura modificare vizibila fata de Dacia Logan, pare a fi inlocuirea capacului volanului, cu unul pe care este stantata sigla Renault.

Invizibile (inca) sunt dotarile extra, pe care le va avea Renault Logan in raport cu sora de la Dacia, denumirile nivelurilor de echipare (probabil vor fi similare cu cele de la Clio), dar si texturile pe care le vor folosi francezii la interior. Stim cu totii ca pe pietele pe care se va vinde Renault Logan, pretentiile de calitate nu sunt chiar atat de mici.

S-ar putea sa avem o surpriza placuta si pe Dacia Logan, ca si pe Renault, sa avem ca dotare optionala un MP3 Player. Acest lucru a fost anuntat oficial, dar fara a se preciza cand anume. Indraznesc sa cred ca, pe viitor, Renault Logan ar putea fi dotat, optional, cu airbag-uri laterale, oglinzi retrovizoare vopsite in culoarea caroseriei si chiar si cu geamuri fumurii.

In mod sigur, pe anumite piete, Renault Logan va avea o suspensie mai coborata cu 20 mm si, foarte probabil, pneuri cu talon mai ingust, adaptate unor sosele ceva mai bune decat la noi.

La conceperea suspensiei Daciei Logan s-a optat pentru o inaltare a acesteia cu 20 mm, insa atunci nu se preconizau vanzari si pe piata occidentala; devine clar faptul ca, pe Renault, vor exista si versiuni mai joase.

Nu ar fi exclus ca Renault Logan sa fie propus, la un moment dat, cu niveluri de echipare diferite fata de Dacia Logan, dar chiar si cu o motorizare diferita.

De exemplu, daca Dacia Logan va avea din septembrie 2005 un motor diesel 1,5l dCi de 65 CP, s-ar putea ca Renault Logan sa ofere acelasi motor in varianta de 80 CP.

Aceasta este doar o speculatie, dar practic, ramane o idee pur realizabila, pentru a diferentia clar Renault de Dacia.

Diferenta majora intre Renault Logan si Dacia Logan va fi, cel mai probabil, pretul. Acesta va fi, in mod sigur, mai mare la modelul Renault.

Chiar si sustinut de niveluri superioare de echipare, acest pret va fi mult mai ridicat la Renault, pentru a evidentia clar pozitia pe piata a celor doua marci. Adica: vrei un Renault Logan, fii pregatit sa platesti pentru el"

Chiar daca nu sunt sensibil diferite tehnologic, Dacia Logan si Renault Logan sunt marci cu rezonanta proprie. Oricum am vrea noi sa fie, totusi Renault Logan va fi mai bine vazut decat Dacia Logan" Pe orice piata se vor vinde!

Vom completa acest material pe masura ce vom afla informatii noi!