Proiectul de modernizare a Aeroportului Timisoara nu poate demara pentru ca planul nu corespunde datelor din teren.

Spatiul necesar extinderii ar fi trebuit sa fie asigurat printr-un transfer de teren de la Ministerul Apararii Nationale catre Ministerul Transporturilor - Aeroportul International Timisoara.

Linga aeroportul civil a existat o baza aeriana militara, care a fost desfiintata, devenind inutila dupa primirea Romaniei in NATO, cind granita de vest a incetat sa mai prezinte interes din punct de vedere militar.

O prima incercare de transfer al terenului a avut loc in cursul anului trecut, insa a fost blocat dupa ce s-a constatat disparitia unei suprafete de peste 50 de hectare de teren. Suprafata de teren din acte pe care armata ar fi trebuit sa o cedeze aeroportului era de 93 de hectare.

Masuratorile din teren au aratat insa ca suprafata este de doar 40 de hectare, care au fost trecute in proiectul de hotarire de guvern. Chiar si suprafata aceasta ar fi suficienta pentru extinderea aeroportului intr-un interporto pentru pasageri si marfa in regim de curierat rapid.

Pentru a afla ce s-a intimplat cu terenul disparut, de citeva zile, la Timisoara, se afla o comisie speciala care reface masuratorile la fata locului. Pina la finalizarea masuratorilor si reformularea unei noi hotariri de guvern, proiectul de extindere este in asteptare.

M. B.