Cea mai stranie afacere incheiata de Marco Segato, Sales Vice President, Ferretti Yachts, a fost vanzarea prin telefon a unui iaht catre un client din Hong Kong.

O confirmare in plus a prestantei de care se bucura marca in ochii potentialilor clienti din toata lumea.

Dar bucuria a fost scurta, Marco Segato afland apoi cu uimire ca proaspatul proprietar nici macar nu desigilase "produsul".

Asta nu mai coincide, insa, cu strategia de marketing a grupului, care pune accentul nu pe a avea, ci pe a experimenta si a comunica liber cu marea.

"Iahturile Ferretti reprezinta un stil de viata care raspunde intotdeauna propriilor dorinte", a mai declarat Marco Segato, invitat special la lansarea bucuresteana de joi, 24 martie 2005.

Pretul nu conteaza in alegerea unui iaht de lux: porneste de la 600.000 euro si tinde, teoretic, spre infinit, prin personalizarea decoratiunilor si finisajelor.

"Avem clienti care se razgandesc si de doua ori pe saptamana cu privire la culoarea tapiseriei din cabina," mai adauga, zambind, Segato.

Grupul Ferretti nu a pornit ca o afacere creata de afaceristi, ci ca o intreprindere entuziasta a unor navigatori pasionati: fratii Norberto si Alessandro Ferretti, care in 1970 au construit primul velier motorizat din lume facut din fibra de sticla.

De atunci incolo, inovatiile aduse de modelele lor au stabilit noi standarde pe plan mondial. Dupa ce Norberto Ferretti castigat Campionatele Mondiale de Offshore cu o amabarcatiune de constructie proprie, lumea i-a stat la picioare.

Vedeta grupului Ferretti

In prezent, vedeta grupului este Ferretti 880, un iaht de 27 de metri lungime, cu o capacitate de 24 de pasageri. Designul luxos, creat in colaborare cu Studio Zuccon, finisajele manuale care imprima un stil caracterisitic european si spatiul interior amplu au cucerit pana si pretentioasa clientela americana.

Grupul Ferretti a incheiat sezonul trecut cu o cifra de afaceri de 557 milioane euro si este reprezentat in Romania de compania Franco´s Marina, care distribuie mai multe marci din domeniul navigatiei.

Avantajul firmei Franco´s Marina este ca ofera servicii integrate de consultanta si intretinere, vinde pontoane plutitoare si amenajari portuare, ambarcatiuni sportive si de viteza, barci de talie medie si mica adaptate conditiilor din Delta Dunarii si de pe lacuri.

In urma efectuarii unui amanuntit studiu de piata, Franco´s Marina isi propune pentru urmatoarele doua sezoane o cifra de afaceri de 11 milioane de euro in Romania, estimand vanzarea a minim 5 iahturi de lux pana in 2007.

Lumea buna bucuresteana a participat cu interes la lansare. Irinel Columbeanu, celebru proprietar dambovitean de Rolls Royce, ne-a declarat ca are deja o ambarcatiune cu motor, dar nu exclude inca o achizitie cu staif in acest domeniu.

Dar o bijuterie ca Ferretti 880, de exemplu, necesita timp pana la onorarea comenzii. Productia anuala totala de iahturi nu depaseste 110 ambarcatiuni pe an.

De aceea, clientii asteapta intre 3 si 12 luni pentru un iaht. Tocmai asta ii si da valoare: un vis care devine realitate.