Proiectul Autostrazii Brasov-Bors, care ar trebui construita de firma americana Bechtel, continua sa creeze tensiuni politice puternice. Parerile sunt impartite nu doar intre actualul si fostul guvern, dar chiar si intre membrii coalitiei de guvernare. Acest subiect revine in atentia publica, intr-un mod bizar, chiar in momentele-cheie de pe scena politicii romanesti.

Tocmai acesta este motivul pentru care ne putem intreba daca intregul scandal pare a fi un scenariu sustinut din umbra chiar de la Palatul Cotroceni, pentru a destabiliza pozitia premierului Calin Popescu Tariceanu.

Parlamentarii clujeni ai UDMR si PSD vor milita puternic pentru construirea Autostrazii Transilvania. Presedintele Consiliului Reprezentantilor UDMR, György Frunda, a declarat ca autostrada poate fi "proba de rupere a coalitiei". Premierul Tariceanu anuntase ca fondurile europene vor fi folosite pentru construirea altei autostrazi, asa-numitul coridor IV european.

"Pentru Autostrada Bechtel, vom vedea cati bani mai avem. Astazi Romania nu isi poate permite sa construiasca simultan doua autostrazi", a spus Tariceanu. Ministrul-delegat pentru Lucrari publice si amenajarea Teritoriului Borbely Laszlo, a declarat ca bugetul pentru Autostrada Transilvania va fi redus cu 100 de milioane de euro, dar nu se va renunta la proiect.

Presedintele interimar al PD, Emil Boc, a sustinut ideea continuitatii proiectului Bechtel: "Autostrada nu este un element de disensiune in coalitie. Vor fi gasite surse de finantare din afara UE". El a mai spus ca fondurile vor proveni din SUA, fiind vehiculat deja numele bancii Eximbank.