Bio-combustibilii isi intaresc pozitia pe piata. Producatorii de masini intimpina cu entuziasm noua alternativa la petrol si motorina, promovind vehicule speciale care functioneaza cu noul tip de combustibil.

Desi alternativele pentru petrol si motorina sint la fel de vechi ca istoria automobilului, ele au fost folosite prea putin, pina in prezent.

Cresterile recente ale preturilor la petrol, situatia tensionanta din Orientul Mijlociu, dar si problemele ridicate de organizatiile internationale de mediu, in ceea ce priveste schimbarile dramatice de clima, constituie in prezent contextul optim pentru dezvoltarea combustibililor extrasi din plante (bio-combustibili).

Masini special adaptate

DaimlerChrysler este ultima companie care si-a anuntat lansarea pe piata a unor vehicule special adaptate pentru motorina sintetica. Impreuna cu Volkswagen, compania colaboreaza cu Choren Industries pentru a dezvolta motorina sintetica SunDiesel, produsa din rumegus sau alte culturi de plante.

Inca din 1970, Brazilia a investit in exploatarea trestiei de zahar pentru producerea de etanol, alcool folosit la combustibilii flexibili, iar rezultatul a fost ca in prezent, 40% dintre autovehiculele vindute folosesc combustibilii flexibili. In Coreea de Sud si Japonia este cunoscut E85, un tip de combustibil care contine doar 15% petrol.

In Europa, eforturile de a dezvolta alternative la combustibilul fosil au fost scazute. Directiva UE din 2003 a bio-combustibililor a stabilit, insa, ca pina in 2010, cel putin 5,75% din combustibilul pentru autovehicule sa fie derivat din surse regenerabile.

In Germania s-au stabilit strategii pentru producerea anuala a 200.000 de tone de culturi pentru producerea motorinei sintetice, pina in 2008.

De trei ori mai scumpa

Spre deosebire de combustibilul fosil, bio-combustibilul este derivat din surse regenerabile si nu contribuie la cresterea efectului de sera. Testele au aratat ca vehiculele pe baza de bio-combustibil emit cu 90% mai putin dioxid de carbon sau alte gaze poluante. De asemenea, emisia de gudron este mult mai redusa aducind astfel si automobilele vechi la standardele impuse de UE.

Costurile de productie ale motorinei sintetice sint de trei ori mai mari.