Nici unul dintre ziarele unde lucreaza cei cincizeci de jurnalisti care

au participat la "test-drive-ul" organizat de Porsche Romania nu a

relatat ca, la intoarcerea de la Tirgu Mures, la Bucuresti, pe 8

aprilie, unul din cele 38 din automobilele Volkswagen Passat reunite la

aceasta manifestare promotionala a intrat in plin intr-o Dacia Nova

care venea din contrasens, omorind soferul si accidentindu-i grav sotia,aflata inca si ieri, in coma.

Presa de simbata, de duminica si de luni nu a relatat intimplarea;

citiva ziaristi participanti la "test-drive" ne-au sfatuit sa nu abordam

subiectul pentru ca "nu se face" - adica, ar fi o lipsa de complezenta

fata de firma Porsche Romania, organizatoarea. Politia judetului Brasov

ne-a confirmat ca vineri a avut loc un accident in care si-a pierdut

viata Ballog Szilard si ca sotia acestuia, Ballog Elena, se afla in

coma, la spital. Conform politiei, Volkswagen-ul "promotional" care a

intrat in coliziune cu Dacia familiei Ballog era condus de Panait Andrei

Cristian (se pare ca face parte din staff-ul Porsche) avind inca trei

pasageri (unul, se pare, ziarist). Nina Bratfalean, responsabil cu

relatii publice la Porsche Romania, s-a aratat retractila in declaratii,

spunind ca asteapta concluziile anchetei politienesti in privinta

vinovatiei si parind sa nu inteleaga de ce ne-ar interesa tocmai acest

accident, cind se petrec sute asemanatoare de care nu ne ocupam. La

rindul nostru, sintem uimiti cum in presa nu a fost relatat accidentul.

Cind telejurnalele marilor televiziuni si paginile ziarelor sint ticsite

cu reportaje despre cele mai morbide accidente petrecute in imprejurari

anonime, este socant sa constati ca un accident in preajma caruia "s-au

vehiculat" cincizeci de ziaristi este trecut in cea mai adinca tacere,

pentru ca "nu se face" sa publici asta.

Acesta este primul accident rutier despre care relateaza ziarul "BURSA"

in cei cincisprezece ani ai sai de aparitie.

Ca sa intelegem cum de este posibil ca un numar atit de mare de ziaristi

sa treaca sub tacere un astfel de eveniment din preajma lor, reproducem

textul aparut pe un site specializat in automobilism, ilustrind starea

de spirit a unuia dintre jurnalistii participanti la acest "test-drive"

ucigas.

"Am plecat din Bucuresti entuziasmat, apucindu-ma sa depasesc tot ce

aveam in cale. Pina la Brasov am facut 2 ore in conditiile in care se

lucreaza la drum pe Valea Prahovei. Totusi am ajuns al treilea. Primul a

fost un tip care a alergat la raliuri. Super meserias, nu am putut sa ma

tin dupa el desi avea o varianta de 105 CP. (ehe. mi-am zis ca mai am

multe de invatat)

Masina sta excelent in curbe. Are un demaraj foarte bun cu conditia sa

schimbi vitezele la peste 4.000 de rotatii. De obicei, schimbam a sasea

la peste 140 km/h. Cel mai bine o simteam la 160 km/h.

De la Brasov la Sighisoara am facut o ora. Alergatura la greu. De la

Sighisoara la Tg Mures, 35 de min. Excelent drumul.

Probleme: Frina de mina se actioneaza cu un buton din bord, care

blocheaza toate cele 4 roti. Dezavantajul este ca nu poti sa o folosesti

in mers.

Am avut doua neplaceri. Prima oara din cauza frinelor. Pe centura

Ploiestului, aveam 160 si a intrat unu in depasire din fata fara sa-si

dea seama ca vin tare.

Am frinat violent iar masina a fugit de fund stinga-dreapta. Mi-am zis

ca e inadmisibil. La Brasov, mi-a explicat unul din staff ca masina e

noua, iar frinele au nevoie de ceva rulaj pentru a functiona la

capacitatea lor normala. In plus, nu erau nici incinse. Drept, urmare

dupa Brasov, le-am folosit brutal pe o bucata de drum, pentru a le

incalzi. Pe urma totul a mers struna.

Era sa-l spulber pe unu cu o dacie break. Am dat semnal sa-l depasesc si

cind eram aproape in dreptul lui trage de volan sa faca stinga. M-a scos

de pe sosea pe jumatate. Am scapat milimetric. Mai bine zis el...".

..............

"La intoarcere am mers tare pina la Brasov. Pe urma am lasat-o mai moale pentru ca era aglomerat si pentru ca unul a avut un accident si mi s-a luat tot cheful de condus. Viteza maxima atinsa de mine 190 km/h. Avea 260 pe bord, dar nu am fost cretin si curios sa vad cit maxim".

Articol aparut in BURSA