O poveste pe care o spun aici in speranta ca oamenii de PR care dau
cu ochii pe freeex o sa-nteleaga talcul. Tocmai vorbeam pe YM cu o domnisoara de PR despre faptul ca e bine ca textele trimise sa fie "didactice" si nu pline de floricele si de glume cu apostrof.
Primesc un telefon de la o alta domnisoara PR care ma intreaba daca
am primit invitatia la o petrecere pentru lansarea unei bauturi cu
bolboroci. Zic initial ca nu, dupa aceea vad un tub care semana a
lipici pe un teanc de carti de pe birou. Sosit prin curier rapid.
In timp ce vorbeam cu domnisoara doi, iau tubul de lipici si il
desfac, pentru ca sa scot ceea ce banuiam ca e o hartiuta facuta
sul. Tubul de lipici se dovedeste a fi un tub de solutie de baloane
de dimensiunile unui tub de lipici si, in loc de hartia facuta sul,
din el se scurge o jumatate din solutia neinchipuit de cleioasa cu
care era umplut, pe camasa, telefon, in tastatura, pe birou si pe
scaun.
Nu ma pot stapani sa-i spun domnisoarei ca invitatia lor e o
porcarie si o arunc in cosul din fericire aflat la indemana. Mai am
puterea sa ma interesez despre petrecere. Aflu ca se lanseaza
bautura cu bolboroci, dar e o surpriza si nu ni se va spune ce se va
intampla la petrecere. Dupa ce insist, mi se spune in fine ca o sa
fie nu stiu ce MC si o sa cante cineva. In rest, invitati ziaristi
si oameni din firma de bauturi cu bolboroci.
Eu, unul, lucrez in Mass media si nu aveam ce sa gasesc la o astfel
de "lansare-surpriza". Cu mana pe inima mea naclaita de lipiciul
alora va spun ca acelasi raspuns l-as fi dat si daca nu mi-as fi
varsat tot cleiul pe mine. N-am avut in cap nici o sugestie despre
omul care s-ar putea ocupa de bautura lor intr-un ziar de factura
noastra, a EvZilei.
Singura intrebuintare pe care puteam s-o dau ofertei facute ar fi
fost pe coloana din pagina de Mass media, unde spun neutru sau de
bine despre diferitele campanii ATL. Poate ca si o stire despre o
campanie nefericita de PR era interesanta, dar mi s-a parut ca nu e
frumos, atata timp cat am o problema personala, recenta si
lipicioasa cu campania respectiva. Motiv pentru care mi-am varsat
amarul aici, poate aude cineva.
In incheierea convorbirii telefonice, i-am sugerat domnisoarei PR
ca, atunci cand imi trimite o bomba, sa imi dea un telefon sau un
mail INAINTE.
Acum, puteti spune ca sunt singurul idiot din presa romana care s-a
umplut de samponul alora. Totusi - n-ar fi cazul s-o lasati mai
moale, dragi agentii de PR? Comunicarea made in Romania abunda in
mici "surprize" de acest fel. Credeti-ma, ziaristii se ocupa cu
noutatea, dar nu de acest fel.
Iulian Comanescu
Articol preluat de pe grupul de discutii FreeEx