Editia de anul acesta a conferintei MIPTV (piata internationala de desfacere a audiovizualului), care se desfasoara la Cannes intre 11 si 16 aprilie, a prezentat si un studiu facut de compania Eurodata TV Worldwide privind vizionarea productiilor la televizor. Pe primul loc sint telespectatorii din Japonia, cu cinci ore pe zi, in medie, de privit la televizor.

Locul doi este ocupat de americani, cu patru ore si douazeci si opt de minute (aproximativ 90 de minute mai mult decit media mondiala si cu trei minute in plus fata de anul trecut). Pe locurile imediat urmatoare se claseaza Argentina si Grecia, cu patru ore si douazeci si cinci de minute si, respectiv, patru ore si patru minute.

Tarile codase la vizionare sint China si Suedia, cu cite doua ore si jumatate fiecare. Chiar daca drama a contat pentru 46 la suta dintre productiile de pe micul ecran vizionate, fictiunea americana a avut probleme in a se impune, in afara granitelor Statelor Unite. In multe regiuni insa, serialele consacrate si-au mentinut dominatia.

Numarul din ce in ce mai mare al orelor petrecute in fata televizorului se datoreaza, dupa studiul prezentat, razboiului din Irak, alegerilor prezidentiale americane, calificarilor pentru Cupa Mondiala din 2006 si Olimpiadei de la Atena. Fata de stiri interesul a crescut, nedepasind insa 18 procente.